  • 1. Data: 2008-04-13 11:05:43
    Temat: pytanie do zorientowanych w prawie amerykańskim
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Raz na jakiś czas wchodzę z przyzwyczajenia na www.imdb.com na forum poświęcone
    Polańskiemu i widząc jak go tam szkalują aż przykro mi się robi na myśl, że
    przez jakąś gówniarę, która lata temu sama mu się wpakowała do wyra, pewnie
    podała nieprawdziwy wiek i podobno teraz SAMA prosi, żeby mu odpuścić, facet
    prawdopodobnie do końca życia nie postawi już nogi w kraju, w którym odnosił
    największe sukcesy (nie wiem na ile on sam tego żałuje). Moje pytanie jest
    następujące-czy w amerykańskim prawie istnieje coś takiego jak przedawnienie
    przestępstwa, a jeśli tak, to czy stosuje się do sprawy Polańskiego i po ilu
    latach?

  • 2. Data: 2008-04-13 12:07:45
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    > przestępstwa, a jeśli tak, to czy stosuje się do sprawy Polańskiego i po ilu

    Z Polanskim sprawa jest powazniejsza, bo on zwial w trakcie trwania
    rozprawy. Inna sprawa, ze chyba slusznie zrobil, bo z pozniejszych
    doniesien wynika, ze sedzia i lawa chcieli z tego zrobic pokazowke,
    a z rdzennym usmanem tak latwo by nie poszlo, jak z gosciem na zielonej
    karcie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-04-13 12:37:08
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Piotrek" <p...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > robi na myśl, że przez jakąś gówniarę, która lata temu sama mu się
    > wpakowała do wyra, pewnie podała nieprawdziwy wiek

    Ono miała wtedy 12 czy 13 lat a nie 16 czy 17 które czyniłyby twoją
    argumentacje "nieco sensowniejszą". Według naszego prawa byłby to
    "stosunek z nieletnią" według prawa sporej części stanów USA to jest
    "statutory rape".

> [...]
    > następujące-czy w amerykańskim prawie istnieje coś takiego jak
    > przedawnienie przestępstwa, a jeśli tak, to czy stosuje się do sprawy

    A nawet się nie poświęcisz na tyle żeby podać o który konkretnie stan
    chodzi? Nie sądzę żeby akurat to było przestępstwem federalnym.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Każdy policjant poświadczy, że homoseksualiści to krąg niemal w stu

  • 4. Data: 2008-04-13 13:32:41
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > A nawet się nie poświęcisz na tyle żeby podać o który konkretnie stan
    > chodzi? Nie sądzę żeby akurat to było przestępstwem federalnym.

    Z tego co wiem działo się to w Kalifornii.

  • 5. Data: 2008-04-13 14:30:05
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia 13 Apr 2008 13:05:43 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > przestępstwa, a jeśli tak, to czy stosuje się do sprawy Polańskiego i po ilu

    Sprawa nieaktualna bo Polanski dogadal sie z poszkodowana, zaplacil itd...
    nie sadze zeby dzis oskarzylaby go ponownie (wtedy w jej imieniu zrobili to
    rodzice), tym bardziej ze w USA nie mozna 2x oskarzac tej samej osoby o to
    samo. Problemem jest to ze zostal uznany winny a uciakl miedzy orzeczeniem
    lawy przysieglych a wydaniem wyroku przez sedziego. Innymi slowy nie ma sie
    co przedawnic ani co kolwiek anulowac, po prostu musialby odsiedziec swoje,
    miedzy czasie liczyc na apelacje, ktora w USa jest malo prawdopodbna.