  • 1. Data: 2008-04-12 22:31:34
    Temat: Umowa zlecenie na rok lub czas nieokreślony - serwis
    Od: "Marcin (news)" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy mogę zawrzeć umowę zlecenie na czas nieokreślony (ew. na jaki czas
    najdłużej), na serwisowanie oprogramowania, administrowanie baz danych itp. bez
    prowadzenia działalności gospodarczej? Tak, aby płatność określić jako co
    miesiąc stała stawka.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-04-12 23:30:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    IMO Tak. Patrz Kodeks Cywilny, umowa zlecenia ma nawet swój rozdział.

  • 3. Data: 2008-04-13 01:12:00
    Od: "Marcin (news)" <d...@p...onet.pl>

    > IMO Tak. Patrz Kodeks Cywilny, umowa zlecenia ma nawet swój rozdział.

    Ok, dziękuję faktycznie wygląda na to, że można.
    Ale gdyby jednak były jakieś obostrzenia to proszę jeszcze kogoś o zabranie głosu.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2008-04-13 07:09:34
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Marcin (news)" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2160.00000000.48015ddf@newsgate.onet.pl...
    > Ok, dziękuję faktycznie wygląda na to, że można.
    > Ale gdyby jednak były jakieś obostrzenia to proszę jeszcze kogoś o zabranie
    > głosu.
    Coś mi się kojarzy, że jest zapis - bodaj w Kodeksie Pracy, ale nie mogę go
    teraz znaleźć - że jeżeli umowa zlecenie nosi znamiona stąłej pracy (długi
    okres, comiesięczne wynagrodzenie itd) to w jej miejsce powina być zawarta umowa
    o pracę

  • 5. Data: 2008-04-13 08:26:23
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jaQbek napisał(a):

> [...]
    > go teraz znaleźć - że jeżeli umowa zlecenie nosi znamiona stąłej pracy
    > (długi okres, comiesięczne wynagrodzenie itd) to w jej miejsce powina

    Masz rację, tylko że cechą umowy o pracę bynajmniej nie jest długi
    okres, comiesięczne wynagrodzenie, tylko wykonywanie pracy w miejscu i
    pod kierownictwem pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-04-13 08:52:21
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 13 Kwi, 10:26, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Masz rację, tylko że cechą umowy o pracę bynajmniej nie jest długi
    > okres, comiesięczne wynagrodzenie, tylko wykonywanie pracy w miejscu i
    > pod kierownictwem pracodawcy.

    i na odpowiedzialność pracodawcy

    art. 22 kodeksu pracy

    i niezależnie od tego jak nazwiemy umowę to jeśli spełnia kryteria
    zawarte w art. 22 to mamy do czynienia ze stosunkiem pracy

  • 7. Data: 2008-04-13 09:01:34
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic napisał(a):

    > i na odpowiedzialność pracodawcy
    >
    > art. 22 kodeksu pracy
    >
    > i niezależnie od tego jak nazwiemy umowę to jeśli spełnia kryteria
    > zawarte w art. 22 to mamy do czynienia ze stosunkiem pracy

    Umowa zlecenie też chyba może być na odpowiedzialność zleceniodawcy.
    Widzisz jakieś przeciwwskazania, aby umowa zlecenie, podobnie jak umowa
    o pracę była umową starannego działania, a nie rezultatu?

  • 8. Data: 2008-04-13 13:50:39
    Od: d...@p...onet.pl

    > Umowa zlecenie też chyba może być na odpowiedzialność zleceniodawcy.
    > Widzisz jakieś przeciwwskazania, aby umowa zlecenie, podobnie jak umowa
    > o pracę była umową starannego działania, a nie rezultatu?

    Umowa zlecenie jest umową starannego działania, ja nie pytam o umowę o dzieło.
    Praca ta nie będzie pod kierunkiem pracodawcy, ani nie będzie w miejscu pracy.
    Wszystko jest wykonywane zdalnie lub po ściągnięciu danych zupełnie poza
    miejscem pracy zleceniodawcy.

  • 9. Data: 2008-04-14 20:19:30
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 13 Kwi, 01:30, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > IMO Tak. Patrz Kodeks Cywilny, umowa zlecenia ma nawet swój rozdział.

    I nie będzie to działalność gospodarcza? Czemu?

  • 10. Data: 2008-04-15 06:28:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 14 Apr 2008 13:19:30 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > I nie będzie to działalność gospodarcza? Czemu?

    A o DG według jakiej ustawy ci chodzi? Pytam powaznie, bo tych definicji
    jest sporo, a każda nieco inna. Według niektórych z nich będzie to DG. Ale
    tak naprawdę nie jest istotne czy to jest DG czy nie. Liczy się jak to ma
    być opodatkowane. I tak dla podatku PIT o sposobie opodatkowania decyduje
    to dla kogo jest to wykonywane. Jeśli dla firm to można rozliczać właśnie
    jako zlecenie a nie DG. Jeśli chodzi o VAT, to poczytaj art. 15 ust. 3
    ustawy o VAT.