  • 21. Data: 2010-05-19 10:38:25
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Liwiusz pisze:
    > To nie chodzi o to, czy pasy pomagają przeżyć, czy nie. Chodzi o to,
    > czy człowieka traktuje się jak człowieka, mającego wolną wolę i rozum,
    > czy jak krowę - którą trzeba trzymać na lince i pilnować, aby sobie
    > krzywdy nie zgodziła.
    >
    > Być może traktowanie Ciebie jak krowy jest Ci na rękę, mnie to oburza.

    Podpisuję się w 100%.
    Bardziej reprezentatywnym, niż pasy tematem jest kask motocyklisty. O
    ile mnie (jako kierowcy) może zależeć, żeby ten, co siedzi za mną miał
    zapięte pasy, coby mi łba nie urwał jak będzie pospiesznie wychodził
    przez przednią szybę, to w przypadku hełmu motocyklisty - "podmiot"
    szkodę może zrobić tylko sobie.
    Zakazywanie człowiekowi "zrobienia sobie samemu szkody" jest
    traktowaniem obywatela jak bydło, jak zwierzę gospodarskie, inwentarz,
    przedmiot należący do państwa.
    Na to nie możemy się godzić!

    To samo dotyczy przymusu szkolnego, ubezpieczeń zdrowotnych i
    emerytalnych i jeszcze paru innych faszystowskich reguł okupującego to
    terytorium państwa.

    Idąc dalej: Wszelkie przepisy ruchu drogowego mają służyć temu, aby było
    mniej kolizji. Nie ma więc podstaw, aby karać za złamanie reguły, jeśli
    nie doszło do kolizji. Np. mogę przejechać/przejść na czerwonym. Jeśli
    ktoś we mnie wtedy walnie, to moja wina i ja płacę (albo moje wnuki).
    Karanie za przejście na czerwonym, to jest *DOKŁADNIE* "posadźcie mnie
    za gwałt, bo też mam aparaturę".

    Jesteście, moi współziomkowie, bydłem i jak bydło idziecie na postronku
    pastuchów (nazwiska pominę).

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 22. Data: 2010-05-19 11:01:35
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Osobiście dla mnie zmuszanie do zapiania pasów to kretyństwo.

    Pod warunkiem zamontowania bagnetu na kokpicie którego ostrze będzie
    wycelowane w Twoją pierś ;)
    Dwie korzyści: wymusi ostrożną jazdę i nie obciąży połeczeństwa kosztami
    ewentualnego leczenia.

  • 23. Data: 2010-05-19 11:46:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    [...]

    > Być może traktowanie Ciebie jak krowy jest Ci na rękę, mnie to oburza.

    Mnie oburza, że nie mam z czego ani nie mogę strzelać do piratów
    drogowych, walczących na drogach o pole position...

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 24. Data: 2010-05-19 11:50:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pyrtek pisze:

> [...]
    > ktoś we mnie wtedy walnie, to moja wina i ja płacę (albo moje wnuki).
    > Karanie za przejście na czerwonym, to jest *DOKŁADNIE* "posadźcie mnie

    Brednie. Naturalnym odruchem w takiej sytuacji jest próba uniknięcia
    debila łażącego/jadącego na czerwonym. Debil wyjdzie bez szwanku, a
    biedna ofiara naturalnego odruchu wyląduje na latarni.

    Ba! Nawet jakby ktoś pojechał na durch przez debila, to nie ma
    gwarancji, czy debil go nie zabija - pal licho szkody wyłącznie finansowe.

  • 25. Data: 2010-05-19 11:57:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Ba! Nawet jakby ktoś pojechał na durch przez debila, to nie ma
    > gwarancji, czy debil go nie zabija - pal licho szkody wyłącznie finansowe.

    W tym celu wystarczy zakaz wchodzenia na czerwonym, jeśli może to
    spowodować niebezpieczeństwo w ruchu.

    Nie potrzebny jest do tego bezwzględny zakaz wchodzenia, nawet jak nic
    nie jedzie.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-05-19 12:02:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Gut pisze:

    > co do idiotow jezdzacych bez pasow(ja tez sie dosc czesto do nich
    > zaliczam....) i co gorsza agitujacych za niezapinaniem sprawa jest prosta.
    > zrobic podwojna wysokosc ubezpieczenia zdrowotnego dla chętnych i
    > zdeklarowanych do niezapinania.

    Sprawa jest jeszcze prostsza - zlikwidować w ogóle przymusowe ubezpieczenia.

    A argumentacja wybrańców narodu którzy uchwalali ustawę nie była
    fiskalna, tylko dla bezpieczeństwa ludu.

    A jeśli już mamy różnicować wysokość składek ubezpieczeniowych to ja
    widzę sensowniejsze powody do różnicowania, np. wiek, stan zdrowia,
    wykształcenie, płeć, itd .... i na pewno jest to bardziej uzasadnione
    ekonomicznie niż to czy ktoś jeździ w pasach cz nie.

    --
    @2009 Johnson

  • 27. Data: 2010-05-19 12:02:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Gut pisze:

    > za dziecko odpowiada rodzic i on ma zapewnic mu bezpieczenstwo

    Mało kumaty jesteś ... ja o czym innym i ty o czym innym.

    --
    @2009 Johnson

  • 28. Data: 2010-05-19 12:07:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus pisze:

    > Dwie korzyści: wymusi ostrożną jazdę i nie obciąży połeczeństwa kosztami
    > ewentualnego leczenia.

    Pomyśl troszkę:
    według ciebie taki bagnet "wymuszał" by wolniejsza jazdę, czyli a
    contrario pasy które "rzekomo" zwiększają bezpieczeństwo w razie czegoś
    powodują u ludzi przekonanie że mogę jechać szybciej bo są
    bezpieczniejsi, bo przecież pasy zapieli, czyli ustawodawca podżega do
    szybszej jazdy, a szybsza jazda do więcej wypadków, a więcej wypadków to
    więcej ofiar, czyli ustawodawca "morduje" ludzi.

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2010-05-19 12:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > W tym celu wystarczy zakaz wchodzenia na czerwonym, jeśli może to
    > spowodować niebezpieczeństwo w ruchu.
    >
    > Nie potrzebny jest do tego bezwzględny zakaz wchodzenia, nawet jak nic
    > nie jedzie.

    Możesz się bronić w sądzie powołując się na brak szkodliwości społecznej
    (w danej sytuacji). Tylko będziesz musiał udowodnić, że faktycznie nic
    nie jechało i mogłeś to ze 100% pewnością stwierdzić.

  • 30. Data: 2010-05-19 12:10:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Możesz się bronić w sądzie powołując się na brak szkodliwości społecznej
    > (w danej sytuacji). Tylko będziesz musiał udowodnić, że faktycznie nic
    > nie jechało i mogłeś to ze 100% pewnością stwierdzić.

    A znasz kogoś (niekoniecznie osobiście), któremu by się udało
    wybronić w ten sposób?

    --
    Liwiusz