  • 1. Data: 2002-03-29 21:45:12
    Temat: publikowanie utworow w Necie
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Witam !

    Zamierzam otowrzyć stronę WWW, na której umieszczę ciekawe materiały
    znalezione w sieci (artykuły wybitnych ekonomistów w formacie PDF). Te
    materiały są już publikowane w sieci, ale nie wiem czy wolno mi je
    publikować bez zgody autora / właściela tamtych stron. Problem w tym, że
    nie mogę zamieścic linków, bo czasem są bezsensowne transfery np. z USA.
    Zanzaczam, że nie ma wzmianek typu: "All rights reserved" a czasem są wręćz
    podane ze można to pobrać bez opłaty tu i tu.

    Wielkie dzięki za odpowiedź, bo patrzyłem Prawo autorskie, ale nic tam nie
    ma konkrentnie na ten temat.

    Pozdr i Wesołych Świąt !

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 2. Data: 2002-03-29 22:28:04
    Temat: Re: publikowanie utworow w Necie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 29 Mar 2002, Pawel Baranowski wrote:

    > Zamierzam otowrzyć stronę WWW, na której umieszczę ciekawe materiały
    > znalezione w sieci (artykuły wybitnych ekonomistów w formacie PDF). Te
    > materiały są już publikowane w sieci, ale nie wiem czy wolno mi je

    Nie wolno.

    > publikować bez zgody autora / właściela tamtych stron. Problem w tym, że
    > nie mogę zamieścic linków, bo czasem są bezsensowne transfery np. z USA.

    Lepiej zrobiłbyś - na linki nie trzeba zgody.

    > Zanzaczam, że nie ma wzmianek typu: "All rights reserved" a czasem są wręćz
    > podane ze można to pobrać bez opłaty tu i tu.

    Nie ma to (wzmianki) znaczenia.

    > Wielkie dzięki za odpowiedź, bo patrzyłem Prawo autorskie, ale nic tam nie
    > ma konkrentnie na ten temat.

    Hehe... a spodziewałeś się kazuistyki? Przeczytaj jeszcze raz art. 17
    Ustawy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)