    From: "Marek Zachara" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przywłaszczenie domeny
    Date: Thu, 1 Aug 2002 14:51:06 +0200

    > Kto w takim przypadku jest właścicielem domeny: osoba, która
    > zapłaciła za tą domenę czy
    > osoba na którą jest zarejestrowana.? I czy firma przez którą
    > zakupiłem domenę ma prawo do uniemożliwienia mi
    > decydowania w sprawach tej domeny.
    >
    > Rafał

    Jesli jest to demena .com to ma zdefiniowanego wlasciciela
    (wypelnia sie przy formularzu rejestracyjnym) oraz kontakt
    techniczny i billingowy (czyli ten kto placi). Wlasciciel
    ma priorytet nad innymi osobami wpisanymi do domeny
    i moze je zmienic. Nie wiem czy dotyczy to wszystkich
    rejestrujacych domeny, ale np. verisign przysyla haslo i login
    do strony administracyjnej. Ten kto ma takie dane moze
    zasadniczo zrobic z domena wszystko - niezaleznie od tego
    kto placi za jej utrzymanie).
    Reasumujac, wszystko zalezy od tego jak zostala zgloszona demena
    przy rejestracji.

    pozdrawiam,
    MZ