    From: "rafal" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przywłaszczenie domeny
    Date: Thu, 1 Aug 2002 12:56:24 +0200

    Witam

    Kiedyś wykonywałem pewnemu klientowi serwis internetowy.
    Zarejestrowałem na siebię domenę (nazwisko klienta.com),
    klient za tą domenę zapłacił
    przelewem. Serwis wykonałem. W miedzyczasie ów klient
    doniósł mi 3 razy więcej materiałów,
    więc musiałem ten serwis przerobić do tego stopnia, że
    powstał serwis warty ponad 10000 pln
    netto. Klient nie chciał zapłacić, więc odmówiełm mu
    umiesczenia serwisu na serwerze.
    Przpychanki takie trwały około 2 miesięcy, aż do momentu,
    kiedy mój klient wykorzystał
    swoje znajomośći z moim szefem i pod groźbą zwolnienia z
    pracy, musiałem mu ten serwis umieścić.
    Mój klient wyciął mi jeszcze jeden numer: zatelefonwał do
    firmy, gdzie kupiłem mu serwer wirtualny
    i zmienił mi hasło dostępu do tego serwera, tak aby
    uniemożliwić mi umieszczenie serwisu na tym serverze.
    W rezultacie mnie i tak zwolniono z pracy a serwis jest
    postawiony na domenie zarejestrowanej na moje dane.
    Kto w takim przypadku jest właścicielem domeny: osoba, która
    zapłaciła za tą domenę czy
    osoba na którą jest zarejestrowana.? I czy firma przez którą
    zakupiłem domenę ma prawo do uniemożliwienia mi
    decydowania w sprawach tej domeny.

    Rafał