  • 21. Data: 2013-03-17 15:22:30
    Temat: Re: przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zapłaty
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Wiesz, skoro w uczciwy sposób nie można uzyskać takiej informacji to

    NApisalem powyzej - mozna.

    > pewną hipokryzją byłoby powoływanie się na uczciwość względem zapłat ;)

    Dlaczego? W koncu to on jest (poki co w tym swietle) pokrzywdzony. Wiec
    zaczal drazyc temat.

    > Poza tym chcę dość po cholerę mu ta faktura z powrotem skoro uważa, że
    > zapłata się jednak należy...

    Bo jest mały i koszt podatkow zniszczy mu plynnosc finansowa.

  • 22. Data: 2013-03-17 17:50:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 15:21, Mr. Misio pisze:

    > Ale nie wyrzucil tylko zaksiegowal ;)

    Nie możesz o tym wiedzieć.

  • 23. Data: 2013-03-17 17:52:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 15:20, Mr. Misio pisze:

    > Moze zadzwonic i zapytac. JAk mu sami powiedza to chyba legalnie sie
    > dowiedzial?

    W tym przypadku mogą mu zupełnie legalnie skłamać. Więc nadal nie wie.

    > Umowa nie ratuje przed kretacka firma. Wiecej mialem problemow z

    Ale pomaga. Także w przypadku nie-krętackiej, ale czyniącej inne założenia.

    > firmami, gdzie spisana byla szczegolowa umowa (ja sie wywiazywalem, oni
    > nie placili) niz z uumow na gebe potwierdzonych jedynie mailem.

    Póki nie powstałaby różnica zdań.

  • 24. Data: 2013-03-17 17:55:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 15:19, b...@g...com pisze:

    > Chociażby z tego względu by mieć "pewność"-kolejny argument

    Pewność względem czego? Że fakturę wystawiłeś?

    > czy ta faktura została nie uczciwie zaksięgowana. Jeśli
    > "leży" u nich w szufladzie i jej nie wyrzucili, nie powinno być
    > problemu by ją zwrócili.

    Jeśli. Może leży w pojemniku niszczarki albo ma już formę popiołu.

    Ja tak postępowałem z fakturami przysyłanymi przez pewną firmę
    telekomunikacyjną za kilka miesięcy PO rozwiązaniu umowy.

  • 25. Data: 2013-03-17 17:55:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 15:22, Mr. Misio pisze:

    > Bo jest mały i koszt podatkow zniszczy mu plynnosc finansowa.

    Zawsze można wystawić fakturę korygującą.

  • 26. Data: 2013-03-17 18:03:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 15:19, Mr. Misio pisze:

    > Jak zaperotestuje, to bedzie.

    Równie dobrze możesz ją oflagować - taki sam skutek prawny.

    > Podobno maja umowe.

    To była szersza sytuacja hipotetyczna. Zgubiłeś się.

    > sprawdzaja w umowie, czy faktura jest zasadna.

    Uznali że nie jest.

    > Wyobraz sobie, ze niz tego ni z owego Tauron czy inny Energa wysyla sto
    > tysiecy faktur przez pomylke systemu i dostaje sto tysiecy protestów -
    > panowie, ocipieliscie, za co ta faktura dodatkowa?

    Zapomniałeś po której stronie argumentacji stoisz? ;)

    Przecież tylko wzmacniasz moje stanowisko ;)

    Normalna firma w takiej sytuacji zamiast domagać się zwrotu faktur (co w
    sumie jest średnio legalne) wystawi faktury korygujące.

    > Widzisz. A kto ci zwroci za postepowanie komornicze, jesli sad uzna :
    > jest umowa, byla faktura, kontrahent nie skladal zastrzezen co do pracy
    > jak i faktury jednye co nei zaplacil - to teraz placi, plus odsetki,
    > plus koszta postepowania.

    To "zastrzeżenie" to się nazywa "sprzeciw od wyroku nakazowego" ;)

    To ten kto ma jakieś roszczenie musi udowodnić jego zasadność. Jeśli
    umowa nie przecysuje trybu "odbioru dzieła" - to jego wykonawca może
    mieć problem.

    Zwłaszcza że nie wiadomo po jaką cholerę domagał się zwrotu faktury...
    jakby uważał roszczenie za zasadne po prostu wezwałby do zapłaty a potem
    złożył pozew.

    Oczywiście przy założeniu, że umowa nie miała klauzuli typu "roboty
    zostają uznane za aakceptowane przez zamawiającego jeśli ten po
    wystawieniu faktury w terminie iluśtam dni nie zgłosi zastrzeżeń".

  • 27. Data: 2013-03-17 19:18:50
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Równie dobrze możesz ją oflagować - taki sam skutek prawny.

    Moze natychmiastowy. W perspektywie mam dowod w postepowaniu np.
    windykacyjnym, ze jest niezasadne, bo ja tego nie zamawialem, lub
    zamawialem a nie dostalem, wiec mam jakas fakture ktorej - zglaszam 0
    nie place, bo uwazam, ze nie powinienem.

    > Uznali że nie jest.

    No to zglaszaja wystawiajecemu, ze nie zaplaca, bo uwazaja to i to.

    Niestety nie wiemy jaka to umowa.

  • 28. Data: 2013-03-17 19:21:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > W tym przypadku mogą mu zupełnie legalnie skłamać. Więc nadal nie wie.

    Wie to co mu powiedza. Klamstwo to przejaw zlej woli. Potem - gdy sprawa
    zahaczy o sad - on bedzi emial "mowili A" a sad stwierdzi "fakatem nie
    jest A tylko B".

    A jesli jedna strona klamie w tym przypadku, to moze klamie w innych
    sprawach.

    > Ale pomaga. Także w przypadku nie-krętackiej, ale czyniącej inne założenia.

    > Póki nie powstałaby różnica zdań.

    Oczywiscie. Ale mozna nie zaplacic komus za prace majac umowe jak i jej
    nie majac. Nie wiem, czy wiesz, ale korespondencja handlowa i ustalenia
    w niej sa dla sadu dosc twardym dowodem. Wiem z autopsji :)

  • 29. Data: 2013-03-17 19:22:31
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Nie możesz o tym wiedzieć.

    Uparles sie. Moze. LEgalnie lub nielegalnie - ma mozliwosc dowiedziec
    sie lub nie dowiedziec. A jak sie dowie i wiie - to takie sa fakty.

    Bedziesz dyskutoweal z faktami, czy tupal, ze nie moze wiedziec, mimo,
    ze juz wie?

    ;)

  • 30. Data: 2013-03-17 19:23:50
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Zawsze można wystawić fakturę korygującą.

    JEsli nic si enie zmienilo, musi miec na niej podpis drugiej strony. A z
    tym moze byc problem ;)

    Ale F korygujaca to strzal w kolano - bo znaczy "wycofuje sie z tego, ze
    costamimzrobilem".