  • 1. Data: 2007-12-28 12:58:07
    Temat: przewóz osób
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    Mam następującą wątpliwość,
    czy mogę zawrzeć umowę z osobą fizyczną na przewóz kilkunastoosobowej grupy
    z osobą fizyczną, która dysponuje odpowiednim pojazdem?
    Czy przepisy wymagają jednak korzystania z przewoźników - przedsiębiorców?

    Pozdrawiam
    Gan

  • 2. Data: 2007-12-28 21:51:11
    Temat: Re: przewóz osób
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2007 13:58:07 +0100, Gan napisał(a):

> [...]
    > z osobą fizyczną, która dysponuje odpowiednim pojazdem?
    > Czy przepisy wymagają jednak korzystania z przewoźników - przedsiębiorców?

    jesli niezarobkowo to... trudne pytanie...

    USTAWA
    z dnia 15 listopada 1984 r.
    Prawo przewozowe1)
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1.
    1. Ustawa reguluje przewóz osób i rzeczy, wykonywany odpłatnie na podstawie
    umowy, przez uprawnionych do tego przewoźników, z wyjątkiem transportu
    morskiego, lotniczego i konnego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do przewozu nieodpłatnego
    wykonywanego
    przez przewoźnika.
    3. Przepisy ustawy stosuje się do przewozów międzynarodowych, jeżeli umowa
    międzynarodowa nie stanowi inaczej.

    szkoda, że w ustawie nie ma definicji, kto to jest przewoźnik...

    .

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2007-12-28 23:45:15
    Od: p <g...@u...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > międzynarodowa nie stanowi inaczej.
    >
    > szkoda, że w ustawie nie ma definicji, kto to jest przewoźnik...

    Definicję przewoźnika znajdziemy w ustawie o transporcie drogowym.
    Przewoźnik drogowy - przedsiębiorca uprawniony do wykonywania
    działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego.

    czy przypadkiem umowa przewozu nie jest umowa kwalifikowaną?

  • 4. Data: 2007-12-29 12:14:54
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

> [...]
    > międzynarodowa nie stanowi inaczej.
    >
    > szkoda, że w ustawie nie ma definicji, kto to jest przewoźnik...

    Wiem, że nie może być to umowa przewozu bo do tego potrzebne jest właśnie
    przedsiębiorstwo transportowe. Raczej chodzi mi o zawarcie umowy
    pozakodeksowej. Dla umowy przewozu stroną musi być przewoźnik zawodowy - z
    tego nie wynika raczej zakaz zawarcia podobnej umowy z osobą fizyczną -
    tyle, że wtedy będzie to umowa pozakodeksowa do której stosuje sie przepisy
    o zleceniu a nie o umowie przewozu.
    Ale czuje w kościach, że gdzieś jest taki zakaz bo chodzi o bezpieczeństwo
    przewożonych osób itp.