  • 1. Data: 2007-12-28 07:05:32
    Temat: Co z danymi osobowymi?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam!

    Właśnie rozwiązuje umowę z dotychczasowym 'operatorem' dostarczającym
    internet.
    Czytam sobie umowę, chcąc sensownie sklecić pismo wypowiedzenia i natknąłem
    się na punkt dot. danych osobowych.
    Zgodnie z treścia jednego z punktów umowy 'operator'
    - jest administratorem danych osobowych (...),
    - zapewnia ich ochronę (...)
    a 'abonent' ma prawo do wglądu i korekty tych danych.
    Co się dzieje z chwilą rozwiązania umowy?
    Czy taki 'operator' musi je zniszczyć? ;) Dalej przechowywać? Jeśli tak -
    przez jaki czas?
    Pytam z czystej ciekawości :-)

    Dzięki za info
    I pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-28 07:23:12
    Temat: Re: Co z danymi osobowymi?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    I drugie pytanie związane z tą samą sprawą (zerwanie umowy) lecz nie
    związane już danymi osobowymi :-)

    W jednym z punktów paragrafów umowy jest zapis, że umowa nie może być
    rozwiązana przez okres 12 m-cy pod rygorem zwrotu 'pakietu sprzętowego' i
    opłaty karnej. Kolejny punkt mówi zaś, że "przez okres 12 m-cy 'pakiet
    sprzętowy' (karta sieciowa, antena) pozostaje własnością operatora".

    Czy taki zapis rozumieć należy tak, że PO upływie owych 12 m-cy 'pakiet
    sprzętowy' staje się własnością abonenta?

  • 3. Data: 2007-12-28 08:53:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2007 08:05:32 +0100, Beer napisał(a):

    > Co się dzieje z chwilą rozwiązania umowy?
    > Czy taki 'operator' musi je zniszczyć? ;) Dalej przechowywać? Jeśli tak -
    > przez jaki czas?

    Jeśli rozwiążesz umowe do 31.12.2007 to przepisy podatkowe wymagają od
    niego przechowywania (czyli tym samym według ustawy: przetwarzania) tych
    danych do 31.12.2008 roku. Potem na twoje żadanie ma je obowiązek usunąć.

  • 4. Data: 2007-12-28 08:54:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Sorru pomyłka a cancel w mi nie działa. Miało być oczywiście:

  • 5. Data: 2007-12-28 09:10:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Beer wrote:
> [...]
    > Co się dzieje z chwilą rozwiązania umowy?
    > Czy taki 'operator' musi je zniszczyć? ;) Dalej przechowywać? Jeśli tak

    Może je przetwarzać jeśli jakaś inna ustawa nakłada na niego taki
    obowiązek ale tylko w celu wskazanym w tej ustawie.

  • 6. Data: 2007-12-28 09:12:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Beer wrote:
> [...]
    >
    > Czy taki zapis rozumieć należy tak, że PO upływie owych 12 m-cy 'pakiet
    > sprzętowy' staje się własnością abonenta?

    za mało danych.
    mogę się tylko domyślać, że chyba taka była właśnie idea. Że sprzęt
    stanie się twoją własnością jeśli nie zerwiesz umowy przez 12 miesięcy.
    Może w innym miejscu regulaminu jest coś więcej na jakiej zasadzie
    dostałes ten sprzęt: wypożyczenia, darowizny, kupiłeś.

  • 7. Data: 2007-12-28 09:13:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Jeśli rozwiążesz umowe do 31.12.2007 to przepisy podatkowe wymagają od
    > niego przechowywania (czyli tym samym według ustawy: przetwarzania) tych
    > danych do 31.12.2008 roku. Potem na twoje żadanie ma je obowiązek usunąć.

    a inne przepisy niż podatkowe?

  • 8. Data: 2007-12-28 09:17:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2007 03:13:43 -0600, witek napisał(a):

    > a inne przepisy niż podatkowe?

    Jak dotąd nie udało się znaleźć przepisów dotyczących providera, w których
    ten termin byłby dłuższy niż wynikający właśnie z podatków.

  • 9. Data: 2007-12-28 10:56:59
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "jureq" napisał:

    Dzięki za info

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-12-28 10:57:33
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak dotąd nie udało się znaleźć przepisów dotyczących providera, w których
    > ten termin byłby dłuższy niż wynikający właśnie z podatków.

    A czy posiadanie danych na fakturze jest ich przetwarzaniem? Bo jeśli tak,
    to możnaby uznać segregator z fakturami za bazę danych podlegajacą
    zgłoszeniu. A to byłaby paranoja. Inna sprawa że jak przedsiebiorca ma
    miejsce to papiery czasem warto trzymać dożywotnio :-/ I nikt go nie zmusi
    do usuniecia faktur z dokumentacji na wniosek nabywcy.