  • 1. Data: 2005-01-25 23:32:02
    Temat: przewoz dzieci szkolnych
    Od: "sojka" <t...@p...onet.pl>

    witam
    mam pytanie do osob bardziej swiatlych w tym temacie niz ja dotyczace
    przewozu dzieci na wyjazdach szkolnych.
    chodzi mi o to czy szkola posiadajaca swojego busa moze wydelegowac
    pracownika szkoly (nie zawodowego kierowce-np . jednego z nauczycieli czy
    tez innego pracownika) do przewozu dzieci tym busem czy musi to byc jednak
    kierowca zawodowy.

    czy ktos potrafi mi na to pytanie odpowiedziec - albo podac link gdzie moge
    cos o tym poczytac
    bede wdzieczny
    pozdrawiam
    sojka

  • 2. Data: 2005-01-26 06:42:47
    Temat: Re: przewoz dzieci szkolnych
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sojka" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak kierowca zawodowy.
    > czy ktos potrafi mi na to pytanie odpowiedziec - albo podac link gdzie

    Jeśli ten delegowany nauczyciel posiada prawo jazdy
    min. kategorii D1 i aktualne wszystkie badania, tj.,
    lekarskie, psychotechniczne dla tej kategorii prawa
    jazdy + zaświadczenie od kierownika zakładu pracy
    (dyrektor szkoły) wydane na podstawie tych badań,
    że ów nauczyciel *może* prowadzić taki pojazd to
    dlaczego by takiego nauczyciela nie delegować?.
    Niech sobie jedzie. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Alkohol i namiętność jednakowo zawracają w głowie."

  • 3. Data: 2005-01-26 08:24:36
    Od: "sojka" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (dyrektor szkoły) wydane na podstawie tych badań,
    > że ów nauczyciel *może* prowadzić taki pojazd to
    > dlaczego by takiego nauczyciela nie delegować?.

    pytanie uzupelniajace ;)
    D1 z tego co wiem to autobusy - a gdy szkola posiada busa ponizej 3,5 tony,
    ktorym mozna jezdzic na zwykle prawo jazdy B ?
    czy na ta katgorie tez sa potrzebane wszystkie te badania ?

    sojka

  • 4. Data: 2005-01-26 10:32:52
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "sojka" <t...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:ct7jpc$n7d$1@news.onet.pl

> [...]
    > tony, ktorym mozna jezdzic na zwykle prawo jazdy B ?
    > czy na ta katgorie tez sa potrzebane wszystkie te badania ?

    Kategoria "D" to jest na - "autobus przeznaczony konstrukcyjnie
    do przewozu więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości
    nie mniejszej niż 9 m."

    Kategoria "D1" jest na - "autobus przeznaczony konstrukcyjnie do
    przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nie
    mniejszej niż 5 m."

    Są jeszcze mikrobusy (1+8 osób), ale na nie kiedyś trzeba było
    posiadać (teraz nie wiem) min. kat. "C", tzw. "dwójkę".
    Na tzw. "towosy" (towarowo-osobowe) wystarczała kat. "B"
    (trójka)

    Jaki to by nie był samochód, czy mikrobus czy autobus -
    konieczne są badanie i zaświadczenia kierownika_dyrektora
    (lub kogoś kompetentnego), że dana osoba może taki
    pojazd prowadzić. (kiedyś wydawał to Wydział Komunikacji
    i nazywało się Swiadectwem Kwalifikacyjnym.)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Fakt, że gołąb siedzi na dachu nie znaczy,

  • 5. Data: 2005-01-26 17:58:48
    Od: "sojka" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > pojazd prowadzić. (kiedyś wydawał to Wydział Komunikacji
    > i nazywało się Swiadectwem Kwalifikacyjnym.)

    dokladnie chodzi mi o busa 8+1.
    dziekuje za wyjasnienie

    pozdrawiam
    sojka