  • 1. Data: 2005-01-25 22:54:50
    Temat: Straż miejska - co zrobić?
    Od: Julek Gędek <j...@z...pl>

    Zacytuję fragment swojego posta na pl.misc.samochody:
    "Jednak przyszło oprócz tego 2. pismo, w którym stwierdzają, że autko
    było zaparkowane 11.I od 1 do 3.15 (taak, w nocy) na ścieżce rowerowej
    przy Al. Niepodległości. Pomijając znaczące utrudnienia, jakie powoduje
    pojazd blokujący w środku zimy w nocy przejazd rowerom, o tej porze
    samochód nie był ruszany (sprawdziłem, że wysyłałem w tym czasie nawet
    posty na pms - prawdopodobnie grałem właśnie w NFS:U ;)). Pytałem się
    jeszcze 2 osób, które samochód mogły w tym czasie użytkować, jednak one
    również mają alibi. Nie przysłali dokumentacji fotograficznej."

    Co mogę zrobić w tej sytuacji?
    Jedyne alibi, jakie mam, mogą uświadczyć mnie w przekonaniu, że samochód
    nie był ruszany z mojego parkingu. Chyba, że ktoś go sobie pożyczył ;)
    Wybiorę się na pewno na Starościńską, ale nie wiem, czy mogę jakoś
    podeprzeć swoją argumentację...

    --
    _____ julek@samochodykropkaorg .'===-,---,---,---,--,,,,---,---,---',
    ,-;--|--'--, <- VW Polo Classic'00 |_|___|___|___|___|__||||___|___|___||

  • 2. Data: 2005-01-25 23:25:57
    Temat: Re: Straż miejska - co zrobić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Julek Gędek" <j...@z...pl> napisał w wiadomości

    Nie [przyjąć mandatu i dowieść swej niewinności przed sądem.

  • 3. Data: 2005-01-25 23:51:34
    Od: Julek Gędek <j...@z...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Nie [przyjąć mandatu i dowieść swej niewinności przed sądem.
    OK, problem w tym, że jedyne 2 ślady, które upewniły mnie co do tego, to
    nagrane o tej porze save'y z gry i wysłany mail z 2:30 ;)

    Nawet jeśli znalazłbym jakieś alibi dla siebie - nie mogę w żaden sposób
    udowodnić, że nie udostępniłem samochodu osobie trzeciej (bo niby jak
    mogę to zrobić?).

  • 4. Data: 2005-01-26 00:36:20
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

> [...]
    >
    > Nawet jeśli znalazłbym jakieś alibi dla siebie - nie mogę w żaden sposób
    > udowodnić, że nie udostępniłem samochodu osobie trzeciej (bo niby jak

    hmm o ile sie nie myle to oni musza dowiesc, ze jestes winny a nie ty masz
    dowodzic swoja niewinnosc...

    --
    Kubaz

  • 5. Data: 2005-01-26 03:50:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Julek Gędek wrote:
> [...]
    > przy Al. Niepodległości. Pomijając znaczące utrudnienia, jakie powoduje
    > pojazd blokujący w środku zimy w nocy przejazd rowerom, o tej porze

    Przepisy nie pozwalają na blokowanie ścieżek rowerowych - nawet nocą w
    zimie. Może będzie to dla Ciebie zaskoczenie, ale ludzie jeżdżą także
    zimą rowerami (co, w odróżnieniu od zastawiania ścieżek rowerowych, jest
    legalne).

    > samochód nie był ruszany (sprawdziłem, że wysyłałem w tym czasie nawet
    > posty na pms - prawdopodobnie grałem właśnie w NFS:U ;)). Pytałem się

    Mało ważne - istotne jest, czy Twój pojazd faktycznie nie był ruszany. A
    już kto go ruszał, to póki co sprawa drugorzędna.

    > jeszcze 2 osób, które samochód mogły w tym czasie użytkować, jednak one
    > również mają alibi. Nie przysłali dokumentacji fotograficznej."

    No to masz problem... Jako właściciel pojazdu poniekąd za niego
    odpowiadasz (także jeśli komuś go udostępniłeś - oczywiście
    _dobrowolnie_ - a nie chesz wskazać, komu).

> [...]
    > nie był ruszany z mojego parkingu. Chyba, że ktoś go sobie pożyczył ;)
    > Wybiorę się na pewno na Starościńską, ale nie wiem, czy mogę jakoś

    Bez jakichś wiarygodnych świadków, że pojazd stał, gdzie twierdzisz, że
    stał, będziesz miał duży problem - zeznania funkcjonariuszy są z reguły
    bardziej, hmmmm, docenianie przez sąd...

    Może sąsiedzi mogą coś poświadczyć?

  • 6. Data: 2005-01-26 03:53:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kubaz wrote:

    > hmm o ile sie nie myle to oni musza dowiesc, ze jestes winny a nie ty masz
    > dowodzic swoja niewinnosc...

    Zgodne zeznania funkcjonariuszy państwowych przeciwko zeznaniom
    właściciela pojazdu... Jak myślisz, jakie jest prawdopodobieństwo, że
    sąd uwierzy właścicielowi, zwłaszcza że ten nie jest w 100% pewien, czy
    ktoś z teog pojazdu (za jego wcześniejszym pozwoleniem) nie korzystał, hmm?

    PS: warto się rozejrzeć, czy w okolicy rzekomego miejsca zastawiania
    ścieżki rowerowej, albo w okolicy parkingu, gdzie podobno cały czas
    pojazd stał i się stamtąd nie ruszał, nie ma jakichś kamer - może któraś
    coś zarejestowała?

  • 7. Data: 2005-01-26 08:23:58
    Od: maHo <m...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > ktoś z teog pojazdu (za jego wcześniejszym pozwoleniem) nie korzystał, hmm?

    nie wiem czy to co napiszę ma sens, ale jeżeli wysyłał posty na pms (nie
    wiem co to jest, ale domyślam się że jakaś lista dyskusyjna) to chyba
    bez trudu może to udowodnić.

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2005-01-26 08:34:14
    Od: Julek Gędek <j...@z...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    > zimie. Może będzie to dla Ciebie zaskoczenie, ale ludzie jeżdżą także
    > zimą rowerami (co, w odróżnieniu od zastawiania ścieżek rowerowych, jest
    Nieodśnieżonymi też? :)
    Zdaję sobie sprawę, że mogą jeździć, ale dla mnie to groteskowe troszkę ;)

    (...)
> [...]
    > stał, będziesz miał duży problem - zeznania funkcjonariuszy są z reguły
    > bardziej, hmmmm, docenianie przez sąd...

    I tego się obawiam...
    A nie wiem, czy zeznania sąsiadów (sprzed przeszło 2 tygodni, samochód
    zaparkowany na dużym parkingu) mogłyby być brane za wiarygodne.

  • 9. Data: 2005-01-26 08:35:22
    Od: Julek Gędek <j...@z...pl>

    Użytkownik maHo napisał:
    > nie wiem czy to co napiszę ma sens, ale jeżeli wysyłał posty na pms (nie
    > wiem co to jest, ale domyślam się że jakaś lista dyskusyjna) to chyba
    > bez trudu może to udowodnić.
    Jest to grupa dyskusyjna - wysłałem posta AFAIR ok. 2.30, więc między 1
    a 3 nad ranem czysto teoretycznie pojazd mógł się tam znajdować. To jest
    raczej sposób mojego upewnienia się, że nie ruszałem samochodu.

  • 10. Data: 2005-01-26 08:39:23
    Od: Julek Gędek <j...@z...pl>

> [...]
    > ktoś z teog pojazdu (za jego wcześniejszym pozwoleniem) nie korzystał, hmm?
    Z praktyki: czy do zeznań SM podchodzą tak, jak do zeznań
    funkcjonariuszy policji? Ciekaw tego jestem, ale szanse bez dobrego
    dowodu oceniałbym na raczej marne.

> [...]
    > ścieżki rowerowej, albo w okolicy parkingu, gdzie podobno cały czas
    > pojazd stał i się stamtąd nie ruszał, nie ma jakichś kamer - może któraś
    Przyznam, że nie kojarzę tego miejsca - Al. Niepodległości vis-a-vis
    klubu "Park" w Warszawie. Ale spróbuję coś dzisiaj poobserwować.