    From: "rad" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przestepstwo komputerowe?
    Date: Wed, 12 Feb 2003 08:02:07 +0100

    Witam

    Zwracam się do Was o pomoc w poważnej sprawie. Niedawno czyli około poł roku
    temu, zostałem oskarżony o kradzież haseł dostępowych do internetu, przez
    telefonię Dialog SA. Chodzi o usługę Dialnet (www.dialogok.pl) - gdy wykupi
    się taką usługę zostaje przyznany unikalny login i hasło. Takie właśnie
    hasło służy do weryfikacji użytkownika, mamy wówczas za określony abonament
    stały dostęp do Internetu (bez względu na spędzoną ilość godzin). Warto
    dodać, że jest to usługa przenośna miedzy liniami abonenckimi Dialog, czyli
    każdy znając takie hasło może korzystać z takiej formy dostępu do Internetu
    będą abonentem Dialogu. Tym bardziej zaskoczyło mnie, że zostałem oskarżony
    o kradzież tych haseł mimo, że zostały mi one udostępnione przez czaty
    internetowe (irc, gg). Nie widziałem osobiście, tych osób i nie mogę
    potwierdzić, że to byli właściciele tych haseł, w każdym razie zawierałem
    przyjaźnie z takimi osobami i twierdząc, że nie mam stałego dostępu do
    Intenetu - takie osoby udostępniały mi je i mogłem korzystać gdy nie były
    podłączone do Intenetu.. Okazało się, że żadna z tych osób na policji nie
    potwierdziła tego. W każdym razie takie hasła dostały się do mnie i sądząc,
    że nikomu nie wyrządzam krzywdy korzystałem w ten sposób (sporadycznie) z
    Internetu. Tym bardziej upewniało mnie to w przekonaniu, że wszystko jest w
    porządku , ponieważ na fakturze z Dialogu widniały godziny spędzone w
    Internecie z opisem (dialnet usługa przenośna).. Korzystałem w ten sposób
    ponad rok czasu i nie miałem żadnych sygnałów, że (rzekomo) łamię prawo.
    Wówczas zadzwoniono do mnie z telefonii Dialog, że wnoszą skargę do
    prokuratury odnośnie kradzieży haseł dostępowych do Internetu. Potraktowano
    mnie i mojego ojca (właściciel numeru) jak zwykłych przestępców (zdjęcia i
    odciski palców), wielokrotnie przesłuchiwano. Przeliczono również czas
    spędzony w Internecie na impulsy (ponad 3500zł), co jest kompletną bzdurą bo
    usługa jest opłacana stałym abonentem i nikt takich kosztów nie poniósł.
    Policjanci nie mają kompletnego pojęcia o czym ja mówię - i doszukują się
    jakiś włamań do domu, gdzie rzekomo wykradałem te hasła. Dowodami w
    sprawie, jest biling z mojej linii telefonicznej oraz zeznania świadków
    (właścicieli haseł) którzy nie potwierdzają, że udostępnili hasła.
    Prawdopodobnie czeka mnie sprawa w sądzie - boję się, że zostanę niesłusznie
    posądzony o czyn którego nie zrobiłem, tym bardziej, że dowody przemawiają
    na ich stronę a ja nie mam nic na obronę. Bardzo proszę o pomoc, co w takiej
    sprawie uczynić? Czy były już podobne sprawy? Jak mam się bronić skoro
    prokuratura nie rozumie na czym polega sprawa? I czy mogą wyliczyć koszty
    jakich nikt nie podniósł ?