  • 1. Data: 2007-06-25 19:06:43
    Temat: przepisanie mieszkania
    Od: pozg <p...@i...pl>

    witam

    mam pytanie czy jest mozliwosc aby glowny wynajemca mieszkania
    komunalnego przepisal ten tytul na innego zameldowanego mieszkanca.
    relacja miedzy dwoma mieszkancami to matak (glowny wynajemca) - syn.
    jesli tak to z jakiego np z jakiego powodu, czy trzeba miec jakis powod?

    wielkie dzieki

  • 2. Data: 2007-06-26 09:13:43
    Temat: Re: przepisanie mieszkania
    Od: "Sylwia" <s...@a...pl>

    Użytkownik "pozg" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwoma mieszkancami to matak (glowny wynajemca) - syn.
    > jesli tak to z jakiego np z jakiego powodu, czy trzeba miec jakis powod?

    Witam, nie wiem jak jest z komunalnymi mieszkaniami ale spółdzielczego
    mieszkania nie można przepisac, trzeba je najpierw wykupic na własność (moja
    mama nie mogła przepisać mieszkania na mojego brata), podejrzewam że
    komunalne działają na tej samej zasadzie.

  • 3. Data: 2007-06-26 13:05:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2007 21:06:43 +0200, pozg napisał(a):

> [...]
    > relacja miedzy dwoma mieszkancami to matak (glowny wynajemca) - syn.
    > jesli tak to z jakiego np z jakiego powodu, czy trzeba miec jakis powod?

    Niewykonalne. Według obowiązującego prawa wymagałoby to wydania przydziału
    mieszkania dla syna, a kolejka jest długa więc szanse, ze to on je
    dostanie a nie ktoś inny są minimalne. Jest tylko jeden jedyny wyjątek -
    śmierć matki. Jeśli syn nie tylko był zameldowany, ale także mieszkał, to
    umowa najmu przechodzi na niego.