  • 1. Data: 2007-06-25 16:20:39
    Temat: Pełnomocnictwo a nielegalny pobyt za granica
    Od: Sevi <w...@w...pl>

    Witam,

    kuzyn przebywa w Irlandii i z tego co wiem pracuje tam na "czarno".

    Ma udzielic pelnomocnictwa swojej matce do reprezentowania w sadzie i
    wszelkich innych sprawach co jak mysle musi byc notarialnie
    potwierdzone.

    Pytanie czy jak pojdzie do polskiego konsulatu, albo irlandziego
    notariusza czy bedzie mogl takie pelnomocnictwo zalatwic bez problemu
    zwiazanego z jego pobytem?

    W sumie nie musi chyba dokumentowac ze tam pracuje, moze przeciez
    przebywac czasowo np. na wakacjach i nagle wyskoczyla sprawa
    pelnomocnictwa?

    No i druga kwestia czy jak uzyska takie pelnomocnictwo w jezyku
    "language" czy nie bedzie tego trzeba przetlumaczyc dla polskiego sadu
    na j polski - to chyba tez u notariusza?

    Pozdrawiam,
    Sevi

  • 2. Data: 2007-06-25 22:03:32
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a nielegalny pobyt za granica
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-25 18:20, Sevi wrote:
> [...]
    >
    > Ma udzielic pelnomocnictwa swojej matce do reprezentowania w sadzie i
    > wszelkich innych sprawach co jak mysle musi byc notarialnie

    Pełnomocnictwo dla sądu nie musi być w formie aktu notarialnego i sądy
    nie będą robiły z tego problemu. Nie musi też być w takiej formie dla
    organów administracji publicznej ale organy będą robiły z tego problem.
    Niech napisze na kartce papieru i ową kartkę wyśle pocztą. [Albo lepiej
    niech napisze kilka takich pełnomocnictw aby możliwe było składanie ich
    do akt w oryginale.]
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 3. Data: 2007-06-26 06:30:35
    Temat: Re: Pe nomocnictwo a nielegalny pobyt za granica
    Od: Sevi <w...@w...pl>

    On 26 Cze, 00:03, Przemys aw P askowicki <p...@p...name>
    wrote:

> [...]
    > nie b d robi y z tego problemu. Nie musi te by w takiej formie dla
    > organów administracji publicznej ale organy b d robi y z tego problem.
    > Niech napisze na kartce papieru i ow kartk wy le poczt . [Albo lepiej
    > niech napisze kilka takich pe nomocnictw aby mo liwe by o sk adanie ich
    > do akt w oryginale.]
    > --
    > Przemys aw P askowicki
    > It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession
    > of a good fortune, must be in want of a wife. (Jane Austen)

    Czesc,

    no to by bylo sper jak piszesz bo bez dodatkowych kosztow i problemow,
    tylko tak na logike skad sad albo inny urzednik da wiare ze podpisal
    sie ten a nei inny, przeciez nie mam zadnego dokumentu tozsamosc tej
    osoby zeby to chocby porownac, a grafologa tam tez chyba nie maja?

  • 4. Data: 2007-06-26 08:14:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Sevi porozsypywal nastepujace haczki:
    > kuzyn przebywa w Irlandii i z tego co wiem pracuje tam na "czarno".

    IMHO przebywa tam legalnie

    > Pytanie czy jak pojdzie do polskiego konsulatu, albo irlandziego
    > notariusza czy bedzie mogl takie pelnomocnictwo zalatwic bez problemu
    > zwiazanego z jego pobytem?

    Konsula nie bedzie interesowalo co Twoj kuzyn robi w irlandii. moze
    spedza tam wakacje, przycjechal w odwiedziny do znajomych, ma chec byc
    bezdomnym w dublinie - nieistotne.

    > No i druga kwestia czy jak uzyska takie pelnomocnictwo w jezyku
    > "language" czy nie bedzie tego trzeba przetlumaczyc dla polskiego sadu
    > na j polski - to chyba tez u notariusza?

    IMHO tlumaczen dokonuje tlumacz przysiegly a nie notariusz

    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-06-26 08:26:16
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Jesli sad bedzie chcial to znajdzie na to sposob zeby sprawdzic czy to twoj
    podpis.

  • 6. Data: 2007-06-26 11:14:44
    Od: Sevi <w...@w...pl>

    On 26 Cze, 10:26, "MT" <s...@d...pl> wrote:
    > Jesli sad bedzie chcial to znajdzie na to sposob zeby sprawdzic czy to twoj
    > podpis.

    Dzieki za dotychczasowe info,

    wlasnie dzwonilem do notariusza i poinfomrowal mnie, ze w prawie
    polskim nie ma pelnomocnictwa ogolnego, tylko musze wpisac dokladne
    czynnosci do ktorych reprezetnowania chce dac pelnomocnictwo.

    Tyle, ze ja nie jestem w stanie rzewidziec dzisiaj na 100% co
    dokladnie trzeba bedzie zrobic, bo sprawa ma jescze dluga przyszlosc:
    reprezentowanie w sadzie, w ksiegach wieczystych, przy zniesieniu
    wspolwlasnosci, przed Urzedem Miejskim przy wniosku takim i siakim,
    wrrrr, jak to przewidziec?

    Pozdro,

  • 7. Data: 2007-06-29 16:11:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "Sevi" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]
    > reprezentowanie w sadzie, w ksiegach wieczystych, przy zniesieniu
    > wspolwlasnosci, przed Urzedem Miejskim przy wniosku takim i siakim,

    Najbezpieczniej to w konsulacie poswiadczyc wlasnorecznosc podpisu. Inaczej
    kazdy normalny urzad takie pelnomocnictwo zakwestionuje.

    Co znaczy w ksiegach wieczystych? Do zbycia/nabycia nieruchomosci to
    potrzebne jest pelnomocnictwo w formie aktu notarialnego.