  • 1. Data: 2007-06-25 18:01:51
    Temat: Dodatek urlopowy
    Od: "Monika" <kolodziej.monika@wp_.pl>

    Witam
    Szukając w sieci - znalazłam masę różnych sprzecznych informacji na
    temat dodatku urlopowego w zakładach zatrudniających poniżej 20 osób.
    Czy na rok 2007 - pracodawca MUSI ? czy MOŻE wypłacać w/w dodatek ?
    Jeśli pracodawca musi - to w jaki sposób mogę wyegzekwować taki dodatek ? -
    powołując się na jaką ustawę, paragraf kodeksu itd ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-25 18:07:03
    Temat: Re: Dodatek urlopowy
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 25 Cze, 20:01, "Monika" <kolodziej.monika@wp_.pl> wrote:

    > Szukając w sieci - znalazłam masę różnych sprzecznych informacji na
    > temat dodatku urlopowego w zakładach zatrudniających poniżej 20 osób.
    > Czy na rok 2007 - pracodawca MUSI ? czy MOŻE wypłacać w/w dodatek ?

    Nie MUSI, ale MOŻE

    Zmiany w przepisach spowodowaly, że pracodawca ma pelną swobodę co do
    decyzji o świadczeniu urlopowym i funduszu socjalnym.

    Moze nie wyplacać wcale, może wyplacać częściowo (ale nie więcej niż
    obowiązkowy odpis).

    Co więcej, ta swoboda dotyczy też zakladów pracy, ktore zatrudniają
    powyżej 20 pracowników.
    Obowiązkowo muszą w styczniu informować o decyzji na dany rok, a w
    przypadku powyzej 20 pracownikow uzgadnia się to z reprezentantem
    zalogi.

    To teraz dobra wola pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 3. Data: 2007-06-25 18:16:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5ovpd$am4$1@atlantis.news.tpi.pl Monika
    <kolodziej.monika@wp_.pl> pisze:

> [...]
    > Jeśli pracodawca musi - to w jaki sposób mogę wyegzekwować taki dodatek
    > ? - powołując się na jaką ustawę, paragraf kodeksu itd ?
    http://www.wskazniki.pl/?doc_id=171244&iid=4641
    http://biznes.elfin.pl/?id=biznes/sg//wskazniki/swia
    dcz_urlop.html
    Zresztą, weź sobie wpisz w googla "świadczenie urlopowe".

    --
    Jotte