  • 11. Data: 2009-09-10 13:36:52
    Temat: Re: przeniesienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > jak zwal tak zwal, pomiedzy spoldzielnia, ktora bierze kase, a kolwaskim
    > nie wymaga, wiec ciekaw jestem na jakiej podstawie mialoby to
    > obowiazywac pomiedzy kowalskim, a nowakiem, skoro i tak strona jest
    > spoldzielnia, ktora z kowalskiego na naowaka przenosci rzeczone prawo
    > (co nie wymaga notariusza)

    Spółdzielnia nie jest stroną transakcji między Kowalskim a Nowakiem.
    Spełnia
    role podobną do Sadu - podaje wymagane informacje i rejestruje zmiany -
    nic więcej nie może zrobić.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-09-10 14:09:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > miedzy nimi nie, ale to ona jest wlascicielem lokalu i tak czy siak i
    > tak musi dostac informacje i zmienic u sibie, kto aktualnie dysponuje
    > prawem do lokalu

    i tylko tyle.

    > no oprocz tego ze jest wlascicielem lokalu, to zadnym innym prawem ;)

    Usunąłem to zdanie w drugiej wersji postu aby uniknąć tej
    niejednoznaczności. Chodziło mi o to, że w przeciwieństwie do stron
    umowy Spółdzielnia nie może swobodnie dysponować tym lokalem a przede
    wszystkim - sprzedać go czy też nawet sprzeciwić się sprzedaży. Pełni
    jedynie funkcje administracyjne, rejestracyjne, przyjmuje do wiadomości
    itp. Przecież Kowalski i Nowak nie muszą być członkami Spółdzielni. ;)

    > wiec tym bardziej, ponowie pytanie, dlaczego taka transakcja nie moze
    > nastapic poprzez umowe k-s?
    > skoro akt notarialny nie jest potrzebny ani spoldzielni, ani bankowi,
    > ani w sadzie ksiag wieczystych?

    Bo co innego umowa między spółdzielnią a właścicielem lokalu o
    ustanowieniu własności a co innego między Kowalskim a Nowakiem o
    sprzedaży(sprzedaż ograniczonego prawa rzeczowego).
    A przy sprzedaży spółdzielczego prawa akt notarialny jest wymagany przez
    Spółdzielnię i Bank.

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-09-11 04:48:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > sprzedaży(sprzedaż ograniczonego prawa rzeczowego).
    > A przy sprzedaży spółdzielczego prawa akt notarialny jest wymagany przez

    ok, nie spieram sie, podaj jeszcze tylko odpowiedni pargraf czy artykul z
    ktorego to wynika, jesli mozesz i pamietasz oczywiscie

  • 14. Data: 2009-09-11 06:30:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > ok, nie spieram sie, podaj jeszcze tylko odpowiedni pargraf czy artykul z
    > ktorego to wynika, jesli mozesz i pamietasz oczywiscie

    Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych
    z dnia 15 grudnia 2000 r. (tekst jednolity)

    Art. 172.
    4. Umowa zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu powinna
    być zawarta w formie aktu notarialnego. Wypis tego aktu notariusz
    przesyła niezwłocznie spółdzielni.

    Pewnie ten.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-11 06:45:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > 4. Umowa zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu powinna być
    > zawarta w formie aktu notarialnego. Wypis tego aktu notariusz przesyła
    > niezwłocznie spółdzielni.

    wielkie dzieki

  • 16. Data: 2009-09-11 06:51:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 16:09:17 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > sprzedaży(sprzedaż ograniczonego prawa rzeczowego).
    > A przy sprzedaży spółdzielczego prawa akt notarialny jest wymagany przez

    A skąd wytrzasnęliście ten bank?

  • 17. Data: 2009-09-11 07:03:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > A skąd wytrzasnęliście ten bank?

    Z kapelusza. ;)
    Pewnie chodzi o ewentualne sprawy kredytowe. :)

    --
    spp