  • 1. Data: 2006-07-25 19:03:47
    Temat: przemeldowanie a obowiazkowa wymiana dokumentow
    Od: g...@w...pl

    Witam.

    Wkrotce bede sie meldowac w nowym miejscu, mam pare pytan:
    - czy musze wymieniac prawo jazdy? jesli tak to w jakim terminie?
    - czy w miejscu gdzie bede sie meldowac mam prawo zarzadac zeby sami
    pozalatwiali sprawy z UG, w ktorej bylem zameldowany (wymeldowanie,
    wykreslenie z wku)?
    - czy bedac wspolwlascicielem (ale tym pomniejszym, wpisanym w
    adnotacjach) samochodu musze zmienic dowod rejestracyjny? jesli tak to
    bede musial biegac z blachami do przeklejenia naklejek?

    gacek

  • 2. Data: 2006-07-26 11:58:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał
    > - czy musze wymieniac prawo jazdy? jesli tak to w jakim terminie?

    Chyba 30 dni jak dobrze pamiętam. Zobacz w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym.

    > - czy w miejscu gdzie bede sie meldowac mam prawo zarzadac zeby sami
    > pozalatwiali sprawy z UG, w ktorej bylem zameldowany (wymeldowanie,
    > wykreslenie z wku)?

    A przypadkiem do wniosku o zameldowanie stałe nie dołącza się zaświadczenia
    o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca?, chyba tak...Więc sugerowałby to
    obowiązek wymeldowania w pierwszej kolejności.

  • 3. Data: 2006-07-27 07:31:12
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <g...@w...pl> napisał
    >
    > Chyba 30 dni jak dobrze pamiętam. Zobacz w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym.

    Hmmm... Nie wiem jak przepisy. Ale ja nie miałem problemu z kontrolami
    drogowymi w przeciągu tych 2 lat od zmiany zameldowania, a prawko miałem
    "stare" i ze starym adresem zameldowania.

    > A przypadkiem do wniosku o zameldowanie stałe nie dołącza się
    > zaświadczenia o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca?, chyba tak...Więc
    > sugerowałby to obowiązek wymeldowania w pierwszej kolejności.
    Ja nie musiałem się wymeldować sam. Poprostu zostałem zameldowany pod nowym
    adresem, a odpowiednie informacje poszły gdzie trzeba.
    Fakt że wcześniej miałem zameldowanie tymczasowe pod nowym adresem i może to
    miało znaczenie ?
    WKU jest powiadamiane przez UG.

    ZauraK

  • 4. Data: 2006-07-27 10:11:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <...@...x> napisał
    > Hmmm... Nie wiem jak przepisy. Ale ja nie miałem problemu z kontrolami
    > drogowymi w przeciągu tych 2 lat od zmiany zameldowania, a prawko miałem
    > "stare" i ze starym adresem zameldowania.

    Bo praktycznie podczas KD nie sprawdza się, czy dane na prawku są aktualne,
    no chyba, że jest to do czegoś potrzebne.

> [...]
    > nowym adresem, a odpowiednie informacje poszły gdzie trzeba.
    > Fakt że wcześniej miałem zameldowanie tymczasowe pod nowym adresem i może

    Wymagane jest zaświadczenie o wymeldowaniu.
    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.
    php?adres=245&kat=10
    Może w Twoim przypadku zameldowanie nastąpiło w dordze decyzcji
    administacyjnej.

    > WKU jest powiadamiane przez UG.

    Tak.

  • 5. Data: 2006-07-27 12:50:05
    Od: g...@w...pl

    g...@w...pl wrote:
    > - czy bedac wspolwlascicielem (ale tym pomniejszym, wpisanym w
    > adnotacjach) samochodu musze zmienic dowod rejestracyjny? jesli tak to
    > bede musial biegac z blachami do przeklejenia naklejek?

    najbardziej mnie zastanawia powyzsze. w PoRD znalazlem:

    Art. 78. 1. W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu
    zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu
    właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była
    wydana.
    2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w
    terminie nie przekraczającym 30 dni kierownika rejonowego urzędu
    rządowej administracji ogólnej o:
    1) nabyciu lub zbyciu pojazdu,
    2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych
    zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
    3. Zdarzenia, o których mowa w ust. 2, są dokumentowane w karcie
    pojazdu; odpowiednich wpisów dokonuje kierownik rejonowego urzędu
    rządowej administracji ogólnej.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew
    jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Samochod jest dosc stary, karty pojazdu nie ma. Czy wystarczy ze wysle
    list polecony do pana kierownika itd.?

    gacek

  • 6. Data: 2006-07-27 13:25:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał
    > Czy wystarczy ze wysle
    list polecony do pana kierownika itd.?

    Przedzwoń do tego urzędu i spytaj czy to im wystarczy.