    From: g...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przemeldowanie a obowiazkowa wymiana dokumentow
    Date: 27 Jul 2006 05:50:05 -0700

    g...@w...pl wrote:
    > - czy bedac wspolwlascicielem (ale tym pomniejszym, wpisanym w
    > adnotacjach) samochodu musze zmienic dowod rejestracyjny? jesli tak to
    > bede musial biegac z blachami do przeklejenia naklejek?

    najbardziej mnie zastanawia powyzsze. w PoRD znalazlem:

    Art. 78. 1. W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu
    zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu
    właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była
    wydana.
    2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w
    terminie nie przekraczającym 30 dni kierownika rejonowego urzędu
    rządowej administracji ogólnej o:
    1) nabyciu lub zbyciu pojazdu,
    2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych
    zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
    3. Zdarzenia, o których mowa w ust. 2, są dokumentowane w karcie
    pojazdu; odpowiednich wpisów dokonuje kierownik rejonowego urzędu
    rządowej administracji ogólnej.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew
    jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Samochod jest dosc stary, karty pojazdu nie ma. Czy wystarczy ze wysle
    list polecony do pana kierownika itd.?

    gacek