  • 11. Data: 2019-02-27 00:35:32
    Temat: Re: przekroczenie uprawnien
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 00:24, Sonn pisze:

    > To jeszcze poczytaj przepisy przejściowe do nowelizacji.

    Co mi to da, jeśli - jak pisałem - nie widzę początku wątku i nie wiem,
    o czym Wy dyskutujecie. Odniosłem się li tylko do samej wyliczanki tu
    przywołanej.

  • 12. Data: 2019-02-27 06:06:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.02.2019 o 23:23, J.F. pisze:
    > Tylko nie doczytales
    > " Obecnie art. 102 k.k. poświęcony temu terminowi stanowi, że:
    >
    > Art. 102. Jeżeli w okresie, o którym mowa w art. 101, wszczęto
    > postępowanie, karalność przestępstw określonych w art. 101 § 1 ustaje
    > z upływem 10 lat, a w pozostałych wypadkach - z upływem 5 lat od
    > zakończenia tego okresu. "
    >
    > Czyli dochodzi dodatkowe 10 lat.

    tak, ale od daty wszczęcie postępowania, podobnie jest w wykroczeniach

    wszystko co napisałem o przedawnieniu karalności przestępstwa pozostaje
    w mocy:)))

    Art. 45. Przedawnienie karalności wykroczenia
    Dz.U.2018.0.618 t.j. - Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń
    § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia
    upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność
    wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od zakończenia tego okresu.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-02-27 06:07:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 00:22, Sonn pisze:
> [...]
    arne)

    > Gówno prawda. Musisz jeszcze dużo poczytać o przedawnieniu

    sorry niemiecki synu, takie mamy w Polsce prawo:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 14. Data: 2019-02-27 10:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >tak, ale od daty wszczęcie postępowania, podobnie jest w
    >wykroczeniach

    Jesli dobrze rozumiem powyzszy zapis - to chodzi o okres przedawnienia
    z par 101, ktory cytowales,
    i od zakonczenia okresu mamy dodatkowe 10 lub 5 lat.

> [...]
    >upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność
    >wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od zakończenia tego okresu.

    Ale tu masz wyraznie wykroczenie, a nie przestepstwo.

    J.

  • 15. Data: 2019-02-27 10:58:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26.02.2019 o 20:44, u2 pisze:
> [...]
    >dyskutujecie,
    >ale zauważę, że czasem może mieć zastosowanie art. 105§2 kk i może w

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prokurat
    or-kazał-19-kobietom-się-rozbierać-i-żądał-od-nich-s
    eksu-w-zamian-za-wnioski-o-umorzenie/ar-BBU5Hgj

    Przestepstwo mialo miejsce w 2010 roku,
    teraz w 2019 wydano wyrok ... i jeszcze jest nieprawomocny.

    Zakladam, ze postepowanie wszczeto dosc szybko, moze jeszcze w 2010.
    Wiec w terminach sie mieszcza ... chyba.

    Ale jakby tak sad I instancji zmiescil sie w terminie w wyrokiem, a
    oskarzony ... lub prokurator, apelowali ?
    I apelacja bylaby juz po ustawowym terminie przedawnienia ?

    J.

  • 16. Data: 2019-02-27 13:42:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 10:48, J.F. pisze:

    > Jesli dobrze rozumiem powyzszy zapis - to chodzi o okres przedawnienia z
    > par 101, ktory cytowales,
    > i od zakonczenia okresu mamy dodatkowe 10 lub 5 lat.

    od czasu wszczęcia postępowania sądowego dodatkowo 10 lat, tak aby
    dokończyć postępowanie, ale przedawnienie karalności nadal pozostaje w
    mocy, czyli 15 lat:)

    > Ale tu masz wyraznie wykroczenie, a nie przestepstwo.

    w wykroczeniach od czasu wszczęcia postępowania dodatkowo 2 lata, aby
    sąd się "wyrobił"

    pamiętasz sprawę Froga, czy Hołowczyca ? uległy przedawnieniu, ale wtedy
    był 1 rok na postępowanie sądowe:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 17. Data: 2019-02-27 18:37:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 10:58, J.F. pisze:

    > Przestepstwo mialo miejsce w 2010 roku,
    > teraz w 2019 wydano wyrok ... i jeszcze jest nieprawomocny.
    > Zakladam, ze postepowanie wszczeto dosc szybko, moze jeszcze w 2010.
    > Wiec w terminach sie mieszcza ... chyba.

    Zależy, czy pytasz o ustawowe - tu się mieszczą, czy zdroworozsądkowe. Z
    jednej strony 9 lat, to sporo. Ale sądzę, że przesłuchiwali wszystkie
    kobiety, którym Prokurator stawiał zarzut. Tego mogło być sporo, a
    pewnie nie każdej składał takie propozycje - pomijając już fakt, że
    wiele z nich mogło po prostu nie chcieć się przyznać z rożnych powodów.
    Wynik 19 uważam za przejaw profesjonalizmu prowadzących.

    Warto byłoby jeszcze wiedzieć, kiedy skierowano akt oskarżenia, bo w
    sumie nie wiemy, jak długo działała Prokuratura, a jak długo sąd.

    > Ale jakby tak sad I instancji zmiescil sie w terminie w wyrokiem, a
    > oskarzony ... lub prokurator, apelowali ?
    > I apelacja bylaby juz po ustawowym terminie przedawnienia ?

    Wiesz, ustaliliśmy, że tu jeszcze kilka lat jest czasu :-) Ufajmy, że
    się wyrobią.

  • 18. Data: 2019-02-27 19:47:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Zależy, czy pytasz o ustawowe - tu się mieszczą, czy
    >zdroworozsądkowe. Z

    W koncu o ciezkie przestepstwo chodzi, skoro skazali na 8 lat, wiec
    ustawowy termin jest zasadny :-)

> [...]

    >Warto byłoby jeszcze wiedzieć, kiedy skierowano akt oskarżenia, bo w
    >sumie nie wiemy, jak długo działała Prokuratura, a jak długo sąd.

    Warto byloby, ale cos mi sie widzi, ze po prostu sie nie spieszyli.
    Tak bardziej niz normalnie sie nie spieszyli :-)
    A tu jeszcze prowadzi sprawe inna prokuratura, wiec opoznienia sa
    usprawiedliwione :-)

    Wyglada na to, ze oskarzenie trafilo do sadu w czerwcu 2012
    https://www.tvp.info/7974648/prokurator-proponowal-u
    morzenie-za-seks

    Czyli prokuratura ~1.5 roku, sad 6.5 roku ...

    Sad warszawski? To moze nie ma sie co dziwic ...
    no ale zdazyli w ustawowym terminie, nawet z duzym zapasem ... na
    razie.

    >Wiesz, ustaliliśmy, że tu jeszcze kilka lat jest czasu :-)

    O przepisy mi chodzi - apelacja sie wlicza do "wszczetego
    postepowania", czy juz nie ?

    J.

  • 19. Data: 2019-02-27 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I kolejny przyklad
    >
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prokurat
    or-kazał-19-kobie
    > tom-się-rozbierać-i-żądał-od-nich-seksu-w-zamian-za-
    wnioski-o-umorzen
    > ie/ar-BBU5Hgj
    >
    > Przekroczenie uprawnien, ale tez dwa inne zarzuty.
    >
    > Przekroczenie jest ewidentne, ale na tym sie oskarzenie nie konczy
    >
    > P.S. Szybko poszlo, tylko 9 lat ... sledztwa ? Rozpraw ? Apelacji ?

    Przekroczenie uprawnien? Tak sie nazywa coś takiego? Wydawało mi sie ze
    gwałt albo w najlepszym razie nakłanianie do nierzadu czyli od roku do 10
    lat...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 20. Data: 2019-02-27 21:55:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    or-kazał-19-kobietom-się-rozbierać-i-żądał-od-nich-s
    eksu-w-zamian-za-wnioski-o-umorzenie/ar-BBU5Hgj

    >Przekroczenie uprawnien? Tak sie nazywa coś takiego?

    Takie bylo zdanie Roberta.
    Ze policjant na sluzbie to co najwyzej przekracza uprawnienia.
    Ale moze prokuratorow sie opinia nie tyczy :-)

    >Wydawało mi sie ze gwałt
    No nie, gwalt to nie ... chyba nie.

    >albo w najlepszym razie nakłanianie do nierzadu czyli od roku do 10
    >lat...

    ale zebys nie musial polowy ludzi aresztowac, bo naklaniaja :-)

    Jak widac - przepisy sie znalazly, zarzutow postawiono wiecej i sad
    uznal, ze blisko tych 10 lat sie nalezy ...

    J.