  • 1. Data: 2002-12-21 11:02:18
    Temat: przedmioty a dług/komornik
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Witam,
    czy osoba zadłużona może przechowywać u siebie rzeczy (np. meble,AGD,sprzęt
    elektroniczny) innych osób ? Czy też komornik może powiedzieć że skoro są
    one w tym mieszkaniu w któym dlużnik jest zameldowany / mieszka - to on je
    zajmuje ?

    Rzeczy są kupione na zupełnie inną osobę, oraz dużnik może to udowodnić
    (zwykła faktura - na osobę fizyczną / gwarancja - wystarczy ?).

    Jak to wygląda gdy dłużnik jest również zagrożony eksmisją ? Jak zapobiec
    sytuacji - pan musi opucić mieszkanie, a my zajmujemy wszystkie meble i
    rzeczy któe tu aktualnie stoją ?

    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 2. Data: 2002-12-21 11:32:45
    Temat: Re: przedmioty a dług/komornik
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > one w tym mieszkaniu w któym dlużnik jest zameldowany / mieszka - to on je

    Oczywiście, że nie może, ale ze względów praktycznych tak robi.

    > Rzeczy są kupione na zupełnie inną osobę, oraz dużnik może to udowodnić
    > (zwykła faktura - na osobę fizyczną / gwarancja - wystarczy ?).

    W zasadzie powinny wystarczyć

    > Jak to wygląda gdy dłużnik jest również zagrożony eksmisją ? Jak zapobiec
    > sytuacji - pan musi opucić mieszkanie, a my zajmujemy wszystkie meble i
    > rzeczy któe tu aktualnie stoją ?

    Jedyny sposób, to je stamta wynieść :-) A serio - bywa tak, że sa zajmowane,
    jeśli jest dług a wyglądają na takie, co je można spieniężyć. Sam miałem
    taki wypadek. Potem trzeba wyłączać jes pod egzekucji właśnie przedstawiając
    ww. dokumenty.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-21 12:28:16
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Depilator" <m...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > spieniężyć. Sam miałem taki wypadek. Potem trzeba wyłączać jes pod
    > egzekucji właśnie przedstawiając ww. dokumenty.

    Można sie przygotować na taką niechcianą wizytę i mieć "w pogotowiu"
    papiery ? jak to wygląda w praktyce ?

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 4. Data: 2002-12-21 14:29:52
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Można sie przygotować na taką niechcianą wizytę i mieć "w pogotowiu"
    > papiery ? jak to wygląda w praktyce ?

    No można. Albo Ci uwierzą i dadzą spokój - tzn bedzie trzeba je wyniesc,
    albo beda upirdliwi i je zostawią w oplombowanych mieszkaniu, albo sami
    wyniosą. Nie wiem - zależy od przypadku.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-21 16:32:14
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "666" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Mam pytanie: jak Wy tych komorników do domu wpuszczacie??
    >JaC

    Zazwyczaj przez drzwi.

    :-)

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2002-12-21 16:35:48
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    666 wrote:
    > Mam pytanie: jak Wy tych komorników do domu wpuszczacie??
    Po pierwsze odpowiadaj pod postem przedpiscy.

    A komornik posiadający wyrok sądu o zajęciu ruchomości ma prawo poprosić
    policję o asystowanie.
    Po to wymyślono instytucję komornika aby egzekwować należności zgodnie z
    wyrokiem sądu, a nie zgodnie z wolą osoby zalegającej z płatnościami.

    chester

  • 7. Data: 2002-12-21 16:37:31
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> wrote in

> [...]
    > Po to wymyślono instytucję komornika aby egzekwować należności zgodnie z
    > wyrokiem sądu, a nie zgodnie z wolą osoby zalegającej z płatnościami.

    ale zabranie / zajęcie rzeczy które nie należą do dłużnika, tylko
    tymczasowo znajdują się na terenie jego mieszkania już chyba nie jest
    zgodne z prawem? Które paragrafy to określają ?

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 8. Data: 2002-12-21 16:51:25
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > ale zabranie / zajęcie rzeczy które nie należą do dłużnika, tylko
    > tymczasowo znajdują się na terenie jego mieszkania już chyba nie jest
    > zgodne z prawem?
    Pewnie, że nie jest, ale ja tylko odpowiedziałem na pytanie.
    Czemu wpuszcza komornika? Bo musi i koniec. A to, że komornik może zająć
    jedynie jego mienie to inna bajka. Zresztą w tym przypadku zdarzają się
    niestety naduzycia (tak słyszałem/czytałem gdzieś w kilku gazetach), ale
    to inna bajka.

    Które paragrafy to określają ?
    A to już pytanie do prawników...

    chester

  • 9. Data: 2002-12-21 17:11:54
    Od: "666" <j...@o...pl>

  • 10. Data: 2002-12-21 17:24:37
    Od: "666" <j...@o...pl>

    > A komornik posiadający wyrok sądu o zajęciu ruchomości ma prawo poprosić policję o
    asystowanie.

    A domofony, wizjery, okna?
    Policja dynamitem drzwi wysadza?

    > Po to wymyślono instytucję komornika aby egzekwować należności zgodnie z wyrokiem
    sądu, a nie zgodnie z wolą osoby zalegającej z płatnościami.

    A od jakich kwot sądom chce sie tym zajmować?
    JaC