  • 1. Data: 2005-10-14 19:48:30
    Temat: Re: przedawnienie sprawy - po jakim czasie?
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Istnieje cuś takiego jak przerwanie biegu przedawnienia.
    Np. przez wezwanie do zapłaty i złożenie pozwu do sądu.

    Zwykle 3 lub 10 lat.

    W tym przypadku chyba 3 lata.

    Ale to dotyczy ich zupełnej bezczynności.

  • 2. Data: 2005-10-14 19:51:22
    Temat: przedawnienie sprawy - po jakim czasie?
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    Witam

    chciałabym się dowiedzieć odnośnie przedawnienia sprawy...
    po jakim czasie nastepuje przedawnienie sprawy ?

    odstępuję od umowy ze szkołą policealną..
    i przy odstapieniu mam zapłacić karę..500zł
    a ja jej nie zapłacę, bo jest to jedna wielka kpina

    co mogą mi zrobić oprócz wzywania do zapłaty i nasyłania windykacjej firmy?
    i nie oddania mi mojego odpisu świadectwa dojrzałości ?
    ile czasu mogą mnie "straszyć" ?

    Pozdrawiam
    Katrinos

  • 3. Data: 2005-10-14 19:58:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Katrinos wrote:

    > co mogą mi zrobić oprócz wzywania do zapłaty i nasyłania windykacjej firmy?
    > i nie oddania mi mojego odpisu świadectwa dojrzałości ?
    > ile czasu mogą mnie "straszyć" ?

    To ty się pytasz o przedawnienie (jeśli można użyć tego słowa) długu, a
    nie jakiejś 'sprawy'.

    Jeśli dostaną wyrok z klauzulą wykonalności, to o ile dobrze pamiętam
    komornik ma 10 lat na znalezienie u ciebie kasy.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-10-14 20:21:01
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Istnieje cuś takiego jak przerwanie biegu przedawnienia.
    > Np. przez wezwanie do zapłaty i złożenie pozwu do sądu.

    Chyba przez wezwanie do zaplaty to jednak nie, art. 123 par. 1 KC wyraznie
    wskazuje na czynnosc "przed sądem lub innym organem powolanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczen". Np. zlozenie pozwu jak
    najbardziej tak (podobnie uznanie dlugu wlasciwe jak i niewlasciwe - par. 2
    art. 123 - a wiec np. prosba o rozlozenie swiadczenia na raty i generalnie
    kazde Twoje zachowanie, z ktorego wynika Twoj dlug!)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2005-10-14 20:43:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Katrinos napisał(a):
    > odstępuję od umowy ze szkołą policealną..
    > i przy odstapieniu mam zapłacić karę..500zł
    > a ja jej nie zapłacę, bo jest to jedna wielka kpina

    Jeśli zdarzy się tak, że dostaniesz nakaz zapłaty, to idź do rzecznika
    konsumentów, bo zapewne możliwe będzie podważenie takiego postanowienia
    na podstawie przepisów o niedozwolonych postanowieniach umownych.

    > ile czasu mogą mnie "straszyć" ?

    Żądać zapłaty mogą w nieskończoność, przedawnienie nie powoduje że dług
    przestaje istnieć, a jedynie daje możliwość obrony przed sądem.

    KG

  • 6. Data: 2005-10-14 21:06:53
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    Dzięki za odp :).
    Pozdrawiam.
    Katrinos.

  • 7. Data: 2005-10-15 00:28:27
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Katrinos wrote:

    > co mogą mi zrobić oprócz wzywania do zapłaty i nasyłania windykacjej firmy?
    > i nie oddania mi mojego odpisu świadectwa dojrzałości ?
    > ile czasu mogą mnie "straszyć" ?

    Po pierwsze nie mogą Ci zatrzymać Twoich własnych dokumentów, bo to jest
    nielegalne.
    Po drugie być może nie mają prawa nawet żądać od Ciebie tych 500 zł.
    Bardzo możliwe, że ten zapis jest niedozwoloną klauzulą umowną.
    Być może zatem jest nieważny.
    Dlatego w obu tych sprawach (zamiast czekać na przedawnienie i narażać
    się na windykację) zgłoś się pilnie (wraz z umową lub regulaminem, czy
    gdzie tam tę karę umowną Ci wpisali) o pomoc do rzecznika konsumentów
    (działają w urzędach miejskich i starostwach powiatowych), ew. do Urzędu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    Pamiętaj, że wobec szkoły jesteś konsumentem i nie wszystko mogą Ci
    narzucić i nie wszystkiego mogą od Ciebie żądać. Szczególnie jeśli np.
    odstępujesz od umowy, bo oni w jakiś sposób nie wypełniają swojej części.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 8. Data: 2005-10-15 13:24:44
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    dziękuję za odp.

    powodem rezygnacji była tragiczna jakośc usług edukacyjnych
    uważam, że szkoła nie wywiązała się z umowy
    wysłałam pismo o rezygnacji z nauczania w tej szkole
    przez 3 tygodnie się nikt nie odezwał
    dokumentów mi też nie odesłali

    słyszałam o niedozwolonych klauzulach..
    http://ww20.mediarun.pl/wzory/20kom.htm
    tylko, kiedy i kto to stwierdzi, że to jest niedozwolone?
    jak mogę tego dochodzić?
    owszem, zapłata wygórowanej kary przy odstępnym,
    jest niedowoloną klauzulą czy może być ?
    narusza moje interesy rażąco... bo to 500zł jest

    i co dalej ?
    Pozdrawiam
    Katrinos

  • 9. Data: 2005-10-16 17:08:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Katrinos napisał(a):
    > słyszałam o niedozwolonych klauzulach..
    > http://ww20.mediarun.pl/wzory/20kom.htm
    > tylko, kiedy i kto to stwierdzi, że to jest niedozwolone?

    tak ostatecznie to sąd...

    > jak mogę tego dochodzić?

    możesz wystąpić do sądu o ustalenie że nie jesteś zobowiązany do zapłaty
    możesz wystąpić do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o uznanie tej
    klauzuli za niedozwoloną
    możesz, co chyba jest najlepszym wyjściem, czekać na ruch z ich strony i
    bronić się potem, a równocześnie na przykład napisać skargę do UOKIK
    chyba że zależy Ci na dokumentach...

    KG

  • 10. Data: 2005-10-17 22:34:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Żądać zapłaty mogą w nieskończoność, przedawnienie nie powoduje że dług
    > przestaje istnieć, a jedynie daje możliwość obrony przed sądem.

    Czy to oznacza, że jeśli przed sądem ich roszczenie z powodu art. 118
    KC, zostanie odrzucone, to nadal mogą mi w nieskończoność
    słać pisemka i wydzwaniać, żeby im oddać pieniądze?
    A co jeśli po uprawomocnieniu się wyroku, zażadam zaprzestania
    przetwarzania moich danych osobowych?

    I druga sprawa, złożyłem sprzeciw do wyroku nakazowego (należność jest
    ewidentnie przedawniona), natomiast firma namolnie do mnie wydzwania i
    wysyła pisma, żeby im oddać dług. Czy nie ma na to żadnego paragrafu? Skoro
    nie mają prawomocnego wyroku, to po jakiego straszą mnie komornikiem?

    PS.: Ja przedstawia się sprawa kredytów, czy przedawnia się każda rata
    oddzielnie, czy całość roszczenia po terminie spłaty ostatniej raty?