  • 1. Data: 2005-10-14 22:36:56
    Temat: fikcyjne zameldowanie - konsekwencje ?
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie. Moj siostrzeniec chcialby się u mnie (a wlasciwie w
    mieszkaniu moich rodziców), zameldować - fikcyjnie, jako że mieszka gdzie
    indziej (ale nie jest tam zameldowany - taka nietypowa sytuacja). Czyli -
    nie ma miejsca meldunku. Czy , jeżeli wyświadczę mu taką przysługę, mogę
    ewentualnie mieć z tym jakieś problemy ?
    Chodzi o typowe, spółdzielcze mieszkanie w blokach, nie własnościowe, w
    którym mieszkają moi rodzice.

    Czy w razie, gdyby zechcieli pozbyć się takiego dodatkowego lokatora, mogą
    mieć z tym jakiś kłopot ?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-15 12:39:38
    Temat: Re: fikcyjne zameldowanie - konsekwencje ?
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 15/10/2005 00:36, Sundayman wrote :
> [...]
    > nie ma miejsca meldunku. Czy , jeżeli wyświadczę mu taką przysługę, mogę
    > ewentualnie mieć z tym jakieś problemy ?

    Jeśli wyjdzie to na jaw to tak. Ale nie dlatego, że go zameldowałeś i
    potem z domu nie wywalisz -- o ile nie pozwolisz mu mieszkać, ale
    dlatego, że do zameldowania uprawniony będzie musiał złożyć odpowiednie
    oświadczenie lokalnym urzędzie gminy. Oświadczenie fałszywe, więc
    podpadające pod przestępstwo z art. 233 § 1 kk (i zapewne z art. 272 kk)

> [...]
    > którym mieszkają moi rodzice.
    >
    > Czy w razie, gdyby zechcieli pozbyć się takiego dodatkowego lokatora, mogą

    Jeżeli nie będzie mieszkał to nie. Zameldowanie pozostaje bez związku z
    prawem do przebywania w lokalu. Jeżeli zaś będzie mieszkał, to fakt
    zameldowania będzie bez znaczenia do ewentualnego wyrzucenia go siłą.

    Pozostaje więc tylko poradzić, żeby zameldował się tam gdzie mieszka...
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession