  • 1. Data: 2012-12-07 08:28:33
    Temat: przedawnienie macierzyńskiego w ZUS
    Od: m <m...@g...com>

    Apropos
    http://prawo.rp.pl/artykul/793832,958897-Zasilek-mac
    ierzynski--o-wyplate-trzeba-sie-upomniec-w-pierwszyc
    h-miesiacach-po-porodzie.html

    Jaki tutaj jest mechanizm tego przedawnienia. Bo z artykułu wynika że
    wyglądało to tak. Pracownica idzie do ZUSu po pieniądze. ZUS mówi - nie
    dam, bo mi się nie widzi. No to P. pozywa ZUS do sądu, wygrywa po 5
    latach, idzie ZUS po pieniądze, a ZUS mówi "nie, teraz to już za późno".

    Podejrzewam że to musiało być trochę inaczej, bo w/w opisany mechanizm
    jest lekko bez sensu. :).

    p. m.

  • 2. Data: 2012-12-07 12:23:18
    Temat: Re: przedawnienie macierzyńskiego w ZUS
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
> [...]
    > latach, idzie ZUS po pieniądze, a ZUS mówi "nie, teraz to już za późno".
    >
    > Podejrzewam że to musiało być trochę inaczej, bo w/w opisany mechanizm

    jest ok, tylko lekko zagmatwanie opisane.

    poszal na zwolnienie lekarskie z tytulu zagroznej ciazy.
    ZUS nie uznal i nie zaplacil i poszla do sadu.

    Ale zwroc uwage, ze nigdy nie skladala wniosku o wyplate zasilku
    macierzyskiego.

    Ona oprotestowala tylko i wylaczeni odmowe wyplaty chorbowego, ale nie
    zasilku.

    No a teraz faktycznie po rybkach.

    Niezaleznie od tego, ze ZUS nie uznal i nei wyplacil zasilku
    chorobowego, nalezalo zlozyc wnioske o zasilek macierzynski, dostac
    odmowe Odwolac sie, a po bezskutecznym odwolaniu dolaczac do istniejacej
    sprawy sadowej lub rozpoczac nowa sprawe o odmowe wyplaty zasilku
    macierzyskiego.