  • 1. Data: 2005-03-15 17:39:34
    Temat: przedawnienie
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    Mam pytanie:
    zdarzenie miało miejsce np 20 lutego 2004r. a okres po ktorym ulegaja
    przedawnieniu roszczenia to jeden rok. pozew wplywa do sadu 20 lutego
    2005r. czy sprawa jest przedawniona? imho okres przedawnienia uplywa
    19 lutego 2005, ale nie mam pewnosci co do tego.
    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 2. Data: 2005-03-15 18:08:01
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2005r. czy sprawa jest przedawniona? imho okres przedawnienia uplywa
    > 19 lutego 2005, ale nie mam pewnosci co do tego.

    Przedawnienie mija 20 lutego:
    art. 112kc: Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się
    z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu,
    a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    miesiąca. [...]

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

    !

  • 3. Data: 2005-03-16 03:52:52
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-15 19:08, *Liwiusz* w te oto słowa się odzywa:
> [...]
    > a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego

    czyli jesli pozew zlozony jest 20, to nie jest jeszcze po terminie.
    dzieki.