  • 1. Data: 2005-03-15 17:15:53
    Temat: wyludzenie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Pani X miala podpisana umowe z pewna telefonia komorkowa.
    Pewnego dnia skradziono jej telefon, zglosila do centrali, numer
    zablokowano. Przez kilka miesiecy przychodzily rachunki w ktorych
    pojawila sie nowa usluga ktorej nie zamawiala (tak jak tpsa stosuje przy
    starych oglupialych babciach)
    przez co rachunki sie znacznmie powiekszyly.
    Jest to oczywiscie wyludzenie, ale jest maly problem, wplacila juz okolo
    1000, skad wnioskuje po tym co na grupie bylo
    pisane ze jest to poniekad przyznanie sie do winy, jednak bylo to z obawy
    przed komornikiem itp pierdolom.
    Czy w takim przypadku ma sens zglaszac przetspetwo w postaci wyludzenia?
    (chodzi o doliczanie za usluge nie zamawiana).
    Ona chce odzyskac pieniadze poprzez sad cywilny, co dla mnie jest glupota,
    bo raz musi za to placic, dwa nie wiadomo czy zaplaca
    nawe tjak sad zdecyduje ze maja placic (tak jak to bylo z plusem) a w
    przypadku sprawy karnej przynajmniej ktos sie zestresuje.
    Czy mozna wnosic (i na jakiej podstawie) prrzy sprawie karnej o wyludzenie o
    naprawienie szkod (oddanie tego co wplacila oraz anulowanie
    za inne miesiace)?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-15 17:26:59
    Temat: Re: wyludzenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:
> [...]
    > Czy mozna wnosic (i na jakiej podstawie) prrzy sprawie karnej o wyludzenie o
    > naprawienie szkod (oddanie tego co wplacila oraz anulowanie

    moze by tak zacząć od reklamacji, a nie od razu bombe atomową zrzucać.

  • 3. Data: 2005-03-15 18:35:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d17586$ok4$1@inews.gazeta.pl...

    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa prawie na pewno - z tego co
    piszesz - zakończy się odmową wszczęcia postępowania w tej sprawie. Trudno
    by było komukolwiek dowieść celowość działania.

    Natomiast warto by było się zainteresować, na jakiej podstawie ową usługę
    uruchomiono. Bo być może ktoś sfałszował podpis abonentki. Tu już szanse na
    wyrok skazujące były by spore. Gorzej, jak to przez jakąś "błękitną" niby
    zrealizowano.

  • 4. Data: 2005-03-15 19:08:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > moze by tak zacząć od reklamacji, a nie od razu bombe atomową zrzucać.

    byla. Dziewczyna zaklada sprawe cywilna, ja jej odradzam bo skur. nie mozna
    popuszczac, ja, Ty kazdy moze byc nastepny.

    P.

  • 5. Data: 2005-03-15 19:12:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa prawie na pewno - z tego co
    > piszesz - zakończy się odmową wszczęcia postępowania w tej sprawie. Trudno
    > by było komukolwiek dowieść celowość działania.

    tutaj jest wrecz logiczna celowosc dzialania, kilka tysiecy, kilka dziesiat
    czy set, i miesiecznie sa z tego miliony.
    Licza ze klient nie zauwazy roznicy, patrz rachunki starych babc, ostatnio
    tpsa moja chciala orznac
    , doliczyli usluge ktorej nie zamwiala a na blekitnej lini nie potrafili
    powiedziec kto jak i kiedy zamowil.
    Niby blad systemu, ale ZAWSZE na niekorzysc klienta.
    Kilka osob dostanie zawiasy i glowe dam ze system juz nigdy sie ni pomyli.

    P.

  • 6. Data: 2005-03-15 21:49:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d17c2g$rmr$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Niby blad systemu, ale ZAWSZE na niekorzysc klienta.
    > Kilka osob dostanie zawiasy i glowe dam ze system juz nigdy sie ni pomyli.

    Ale komu udowodnisz celowość? Bo zarzut musisz przedstawić konkretnej
    osobie. A tu jeden prowadza dane, drugi w nich grzebie, trzeci ma dostęp, a
    czwarty głupio czyta. Który działał w celu oszukania klienta? Klient ma
    obowiązek sprawdzić rachunek, czy jest zgodny ze stanem faktycznym. Zarzut
    oszustwa można czynić wówczas, gdy klient nie jest z jakiegoś powodu w
    stanie sam tego sprawdzić.

  • 7. Data: 2005-03-15 22:12:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > obowiązek sprawdzić rachunek, czy jest zgodny ze stanem faktycznym. Zarzut
    > oszustwa można czynić wówczas, gdy klient nie jest z jakiegoś powodu w

    jezeli zostalo by wszczete dochodzenie, z miejsca by uzyskali informacje z
    ktorego komputera
    zostala aktywowana usluga i w jakim czasie, tak wiec z ustaleniem osoby nie
    ma problemu.

    P.

  • 8. Data: 2005-03-15 23:06:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d17mjn$ibp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ktorego komputera
    > zostala aktywowana usluga i w jakim czasie, tak wiec z ustaleniem osoby

    Ale aktywowanie usługi niekoniecznie musiało być wynikiem przestępstwa.
    Sytuacja hipotetyczna. Ktoś podrabia podpis abonenta i zanosi to do punktu.
    Pracownik punktu nie sprawdza tożsamości i daje innemu. Ten nieświadomy
    przekazuje innemu wniosek, a ten dopiero aktywuje usługę w przekonaniu, ze
    wszystko jest OK! Twoją metodą znajdziesz gościa, który to wklepał. Najmniej
    tu zawinił. Najwięcej zawinił ten, co nie sprawdził tożsamości, ale jak mu
    udowodnisz, że ktoś nie miał sfałszowanego dokumentu? No i wszystko się
    rozmywa.

  • 9. Data: 2005-03-16 16:39:46
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Przemek R... wrote:

    > moze by tak zacząć od reklamacji, a nie od razu bombe atomową zrzucać.

    tak,
    do znajomego przyszedł SMS o rozpoczęciu jakiegoś tam konkursu;
    znajomy wysłał SMSa o podwyższonej płatności - świadomie chciał wziąć udział
    w tym konkursie;
    dostał SMS zwrotny, że nie ma konkursu...

    skończył się miesiąc - na bilingu jest pobrana opłata za ten SMS...
    napisał reklamację, w odpowiedzi dostał odpowiedź nie na temat, a
    mianowicie, ze sieć działa dobrze i nie było awarii;
    napisał skargę na autora odpowiedzi i dostał odp. że nic Idei nie wiadomo o
    konkursie, ale zwrcają mu koszt SMS bo jest dobrym klientem.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net

  • 10. Data: 2005-03-16 16:45:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:mjZZd.2099$zY6.361@news.chello.at...

> [...]
    > napisał skargę na autora odpowiedzi i dostał odp. że nic Idei nie wiadomo
    > konkursie, ale zwrcają mu koszt SMS bo jest dobrym klientem.

    smsy wyslalo 50 000 osob i na czysto kilkaset tysiecy maja :)

    P.