  • 1. Data: 2003-05-09 17:53:00
    Temat: przedawnienie
    Od: "Kermit" <k...@m...pl>

    witam

    Pytanie: czy w myśl art. 118 kc pożyczka z banku ulega przedawnieniu po 10
    latach, czy jako świadczenie okresowe po 3 latach ??

    pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-05-09 18:09:59
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kermit wrote:
    > Pytanie: czy w myśl art. 118 kc pożyczka z banku ulega przedawnieniu po 10
    > latach, czy jako świadczenie okresowe po 3 latach ??

    Pożyczka świadczeniem okresowym nie jest, ale związana z prowadzeniem
    działalności gospodarczej jak najbardziej :) Ale w prawie bankowym może
    być inny termin przedawnienia.

    KG

  • 3. Data: 2003-05-10 01:49:46
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Kermit" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Pytanie: czy w myśl art. 118 kc pożyczka z banku ulega przedawnieniu po 10
    > latach, czy jako świadczenie okresowe po 3 latach ??
    Po trzech latach.Najczęściej od dnia prawomocności wyroku sądowego.Może też
    wcześniej być umorzone przez komornika.Ale uwaga,gdy będą ambitni przez te
    trzy lata mogą wznowić sprawę u komornika.

  • 4. Data: 2003-05-10 12:32:58
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jolanta Górny wrote:

    > Po trzech latach.Najczęściej od dnia prawomocności wyroku sądowego.

    ?
    Jakaś podstawa?

    KG

  • 5. Data: 2003-05-10 15:30:36
    Temat: Odp: przedawnienie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jolanta Górny <j...@x...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9il8b$doq$2...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > wcześniej być umorzone przez komornika.Ale uwaga,gdy będą ambitni przez te
    > trzy lata mogą wznowić sprawę u komornika.

    O Boze... Czy to sie nazywa tworcze podejscie do prawa?

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2003-05-10 15:57:20
    Od: "Kermit" <k...@m...pl>

    > też
    > >
    > O Boze... Czy to sie nazywa tworcze podejscie do prawa?

    > Depi.
    Jeśli dobrze doczytałem bieg przedawnienia rozpoczyna się od dnia, w którym
    roszczenie stało się wymagalne (art. 120 kc),
    jeśli możesz podać podstawe prawną na jakiej twierdzisz że są to trzy lata
    to będe wdzięczny, dodam że pozyczka ta nie ma nic wspólnego z prowadzeniem
    działalności gospodarczej

  • 7. Data: 2003-05-10 16:51:24
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kermit <k...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9j7go$cev$...@n...news.tpi.pl...

    > Jeśli dobrze doczytałem bieg przedawnienia rozpoczyna się od dnia, w
    którym
    > roszczenie stało się wymagalne (art. 120 kc),

    Oczywiscie.

    > jeśli możesz podać podstawe prawną na jakiej twierdzisz że są to trzy lata
    > to będe wdzięczny, dodam że pozyczka ta nie ma nic wspólnego z
    prowadzeniem
    > działalności gospodarczej

    Ja twierdze? Na razie jeszcze nic nie twierdzilem :-) Zaczynam teraz - jak
    ty sobie wyobrazasz, ze bank udzieli pozyczki _bez zwiazku_ z prowadzona
    dzialalnoscia??? Oczywiscie, ze to bedzie zob. z DG. Zreszta to bez
    znaczenia - okresowe i z DG maja ten sam termin przedawnienia.

    Wedlug mnie nalezy spojrzec do umowy kredytowej, ktora jest tu podstawa do
    okreslenia terminu wymagalnosci kazdej raty. Kazda rata bedzie wiec miala
    wlasny termin przedawnienia. Zakladam tu, ze pozyczka jest splacana w
    ratach, bo w przeciwnym wypadku cale pytanie byloby bezsensowne.

    A wiec - 3 lata od wymagalnosci ( uwaga na wypowiedzenie umowy kredytowej -
    skutkiem moze byc natychmiatowa wymaglanosc calosci ) kazdej raty, jesli
    zlozony zostanie pozew to bieg przedawnienia sie przerywa i od daty wyroku
    prawomocnego biegnie przez kolejnych lat 10.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-05-10 17:23:54
    Temat: Re: Odp: przedawnienie
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
> [...]
    > dzialalnoscia??? Oczywiscie, ze to bedzie zob. z DG. Zreszta to bez
    > znaczenia - okresowe i z DG maja ten sam termin przedawnienia.

    Spłata pożyczki jest świadczeniem okresowym?

    KG

  • 9. Data: 2003-05-10 18:02:20
    Temat: Odp: Odp: przedawnienie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Spłata pożyczki jest świadczeniem okresowym?

    A czy ja mowie, ze jest? Mowie, ze to bez znaczenia, bo i tak, i tak beda 3
    lata.

    A czy jest... Hmmm... Moze sama spalta kapitalu nie, ale np. odsetki mysle
    ze moznaby tak zakwalifikowac.

    Depi.