  • 1. Data: 2003-05-09 15:29:29
    Temat: Administrator
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Jeżeli pracownik firmy obsługuje sieć komputerową i ma dbać o jej sprawność,
    to jakie ma uprawnienia względem korzystających z tej sieci pracowników
    mających konta służbowe? Wiadomo, że ma możliwości techniczne do zajrzenia
    do korespondencji itp. co wg. prawa nie jest dozwolone. A wie skądinąd, że
    sieć jest notorycznie zapychana bzdurami wysyłanymi z kont służbowych - i
    potem te osoby skarżą się na spowolnienie sieci nie widząc zależności między
    swoją działalnością a działaniem sieci.

  • 2. Data: 2003-05-09 16:40:21
    Temat: Re: Administrator
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Sabina" <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > sieć jest notorycznie zapychana bzdurami wysyłanymi z kont służbowych - i
    > potem te osoby skarżą się na spowolnienie sieci nie widząc zależności

    I. Jak sieć się zapycha mailami, to sieć jest do przeróbki.

    II. Konta służbowe, są kontami do wysyłania korespondencji służbowej.
    1. Kopia listów (przecież służbowych) trafiała do skrzynki szefa.
    2. miesiączne wydruki z adresami przeglądanych stron trafiała na biurko
    szefa.

    Nikt tego nawet nie musiał czytać, a efekt był od razu. Ludzie wzięli się do
    roboty, zamiast d... oglądać.

  • 3. Data: 2003-05-09 17:13:12
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Dzięki
    I. Jak sieć się zapycha mailami, to sieć jest do przeróbki.
    - to już wiedzą od 2 lat - ale niestety... : (

> [...]
    > szefa.
    > Nikt tego nawet nie musiał czytać, a efekt był od razu. Ludzie wzięli się
    - szefowi nie przeszkadza, że ktoś to robi, na szczęście szef ma szefa nad
    sobą : )
    - jest spokój.(na razie)

  • 4. Data: 2003-05-09 18:21:57
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Do kont sluzbowych moze zagladac o ile szef mu na to pozwolil.
    Szef ma prawo przegladac korespondencje swoich pracownikow na kontach
    firmowych.

    Pzd Travis
    --
    Sebastian Grabowski
    GG: 18584 E-mail: Travis(malpa)o2.pl

  • 5. Data: 2003-05-09 19:43:16
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Travis" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Do kont sluzbowych moze zagladac o ile szef mu na to pozwolil.
    > Szef ma prawo przegladac korespondencje swoich pracownikow na kontach
    > firmowych.

    hm... a mnie ciekawi na jakiej podstawie,
    bo na takie konto, firmowe oczywiście,
    może przyjść korespondencja prywatna i firmowa.

    i co w tym przypadku?
    Administrator i szef czytają prywatną korespondencję.

    ehm? mają do tego prawo? nie sądzę.
    jeżeli chcą dochodzić i ukarać pracownika za wykorzystanie
    firmowej skrzynki do prywatnych celów... proszę bardzo.
    ale nie wydaje mi się aby cokolwiek upoważniało ich
    do czytania nie swojej, prywanej korespondencji :)

    pomijając fakt, że administrator sobie i bez zgody szefa
    może przeczytać e-maile pracowników a nawet samego szefa,
    bo na serverach to on jest szefem :)

  • 6. Data: 2003-05-09 20:12:18
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Travis" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > hm... a mnie ciekawi na jakiej podstawie,

    na takiej samej jak sekretarka/sekretariat/kancelaria otwiera i rozdziela
    zwykłą pocztę

    > bo na takie konto, firmowe oczywiście,
    > może przyjść korespondencja prywatna i firmowa.

    Korespondencję prywatną proszę wysyłać na prywatne skrzynki.

  • 7. Data: 2003-05-09 21:15:41
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Bylo w kilku gazetach, odnosnie tego ze pracodawca moze zagladac na
    skryznki firmowe.

    Pzd Travis

    PS. Jezeli chodzi o konkretne ustawy to ktos inny musi podac.

  • 8. Data: 2003-05-09 21:43:37
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Sabina" <b...@o...pl> naskrobal(a) w

    > Jezeli pracownik firmy obsluguje siec komputerową i ma dbac o jej
    > sprawnośc
    (...)

    1. Autowycinanie wszelakich zalacznikow
    2. Sprawdz czy z Twojego SMTP nie korzystaja nieznani userzy (najlepiej
    blokowac dostep dla wszystkich z poza sieci firmy)

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 9. Data: 2003-05-12 16:27:14
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 9 May 2003 23:15:41 +0200
    "Travis" <r...@g...pl> naskrobał(a):

    > Bylo w kilku gazetach, odnosnie tego ze pracodawca moze zagladac na
    > skryznki firmowe.

    a nie jest przypadkiem tak ze _musi_ powiadomic ze to bedzie czynil
    pracownikow?

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq