  • 71. Data: 2014-06-25 17:46:11
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2014, r...@k...pl wrote:

    > Ale pasy zieleni pomiędzy jezdniami to część drogi.

    Oczywiscie.
    Mają cechę "pasa", z definicji drogi. *USTAWOWEJ* definicji!
    W przypadku jak jest to *zieleń*, mamy zupełnie pozaPoRDową
    sprawę zakazu deptania po trawniku, więc może weźmy wersję
    "niezieloną", dobrze?

    No to teraz ja powiadam, że wtedy MOŻNA przejść przez jezdnię
    i ten pas rozdzielający!
    No chyba, że są uwarunkowania powodujące że z mocy innego przepisu
    jest zakaz, np. "urządzenia zabezpieczające" w postaci łańcuchów,
    bariery enrgochłonnej albo innej przeszkody (art.14.1.7 PoRD)
    Fakt, że taki pas *bez* barierek i *bez* zieleni (deptanie) jest
    rzadkością, może powodować, że masz przekonanie jakoby "jak
    jest pas to nie wolno przez niego przejść".
    Nieprawda.

    > A taka wysepka takim "pasem" zieleni jest.

    Nie jest (co najwyżej krawędź może pełnić rolę "krawędzi pasa",
    jeśli zgodzić się że "kółko w środku" jest jezdnią, o co jak
    wiemy są osobne flejmy), ale nawet jakby przyjąć Twój punkt widzenia,
    to patrz wyżej: jak najbardziej można przechodzić, do tego jest
    łatwiej przejść, bo warunek ustąpienia pierwszeństwa można podzielić
    na fazy (każde przejście przez jezdnię osobno).
    Tak, z góry mówię: art.13 i 14 PoRD, w przypadku jeśli "ruch
    pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń",
    nie zabraniają wejścia na "rozdzielenie" i przejścia ponownie
    przez tę samą jezdnię :>

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2014-06-26 12:23:57
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1406251726190.3632@quad>,

> [...]
    > W przypadku jak jest to *zieleń*, mamy zupełnie pozaPoRDową
    > sprawę zakazu deptania po trawniku, więc może weźmy wersję
    Hm, a jest jakas podstawa prawna tego niechodzenia po trawniku?
    A co do tych rond to wygladaja tak:
    Plac Zbawiciela:
    <http://master.wielkiebudowanie.pl/seo-master/pictur
    es/pl.jpg>

    Rondo de Gaulle'a:
    <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Warszawa-ron
    do_de_Gaulle%60a_palm
    a.jpg>

    Jak widac przebywanie na tych rondach wcale nie oznacza 'deptania
    zieleni' bo miejsca na spacery tam sporo.

    Na Rondzie Dmowskiego jest sam chodnik.
    --
    TA

  • 73. Data: 2014-06-26 23:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2014, T...@s...in.the.world wrote:

    > Hm, a jest jakas podstawa prawna tego niechodzenia po trawniku?

    144 KW.

    > A co do tych rond to wygladaja tak:

    [...]
    > Jak widac przebywanie na tych rondach wcale nie oznacza 'deptania
    > zieleni' bo miejsca na spacery tam sporo.
    >
    > Na Rondzie Dmowskiego jest sam chodnik.

    IMO "tobybyłonatyle" :)
    Problem prawny jest taki, że nie bardzo można wykazać "szkodę" z tytułu
    oporu "pilnującego", w efekcie pozostaje co najwyżej składanie zażaleń,
    a po drugie, jeśli jest to właściel (przedstawiciel lub zarządza),
    policjant albo inna osoba uprawnione do kierowania ruchem, to wobec
    sporu o drogę/niedrogę powstaje problem DORAŹNEGO prawa do wydania
    dyspozycji o nakazie opuszczenia.
    Z trzeciej strony, jak ktoś CHCE taki problem rozstrzygnąć, to np.
    w sprawach podatkowych dokładnie tak się robi: "przymusza" się
    urząd do wydania błędnej decyzji, aby móc ją zaskarżyć do sądu :>
    Pierwsze pytanie, czy w omawianej sprawie komuś się chce.
    A drugie jest takie, czy nie skończy się postawieniem płotka
    dookoła wysepki :>

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2014-06-27 11:00:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > 144 KW.

    Kiepska podstawa. Każdy biegły z zakresu graminologii zezna, że
    chodzenie po trawach i ich zgryzanie korzystnie wpływa na ich wzrost :)

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2014-06-27 12:02:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-06-27 11:00:21 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Kiepska podstawa. Każdy biegły z zakresu graminologii zezna, że
    > chodzenie po trawach i ich zgryzanie korzystnie wpływa na ich wzrost :)

    Pokazując zdjęcie wydeptanej ścieżki?
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 76. Data: 2014-06-27 16:47:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lojbr9$cfe$1@node2.news.atman.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Kiepska podstawa. Każdy biegły z zakresu graminologii zezna, że
    > chodzenie po trawach i ich zgryzanie korzystnie wpływa na ich wzrost :)

    Ale tam pisza tez, ze nie mozna DEPTAC. Za wyjatkiem trawnikow do tego
    przeznaczonych.
    :-(
    --
    TA