  • 21. Data: 2003-06-01 01:04:55
    Temat: Re: [OT] Re: prywatnosc...? :(((
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbaunq$4tl$1@absinth.dialog.net.pl>, p...@g...pl wrote:
    > Bardzo fajne wytłumaczenie. Sniffing to się zdaje nazywa.
    > W każdym razie nie ma to zanczenia. TO co robi jest po prostu jest karalne
    > również i u nas.

    A możesz podać podstawę prawną?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2003-06-01 01:08:05
    Temat: Re: prywatnosc...? :(((
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbam1b$ri3$1@SunSITE.icm.edu.pl>, Marg wrote:
    > Tak, ale tylko w przypadku serwerów, które udostępniają ssh na ftp - a co

    Mylisz się po raz kolejny. Nie potrzeba żadnego serwera ftp aby przesłać
    coś via ssh.

    > zrobić jak wspomniana osoba ma konto na darmowym serwerze poczty a plik
    > wysyłała np. z outlooka a nie przez ftp? Zapłacić ileś tam rocznie za konto

    Odpowiedż już padla - pgp. Proste i efektywne w użyciu.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2003-06-01 09:06:00
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > A możesz podać podstawę prawną?

    a art.267§1 kk nie?

    KG

  • 24. Data: 2003-06-01 09:43:27
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Mam przynajmniej nadzieje, ze nie wysylasz tych postow z "podsluchiwanego"
    komputera?

    Sasza

  • 25. Data: 2003-06-01 10:04:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Gołaszewski wrote:

    > a art.267§1 kk nie?

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknite pismo, podczajc się do przewodu słucego
    do przekazywania informacji lub przeamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie,

    No więc MZ może być z tym kłopot.
    - Nic nie jest tu zamknięte (pismo, dokument etc).
    - Nikt się nigdzie nie podłącza bo już jest podłączony i to legalnie.

    Moje wątpliwości wynikają właśnie z braku cech łamania jakichkolwiek
    zabezpieczeń. Jakby się gościu nielegalnie podpiął fizycznie do sieci to
    takie przesłanki by były, a tak to cholera wie jak to z tej strony ugryzć.
    Per analogia, to tak jaby się dwie osoby porozumiewały wołając do siebie,
    a ktoś trzeci niepostrzeżenie zbliżył się i je zaczął podsłuchiwać.

    Sam sniffing niekoniecznie musi ponadto służyć takim niecnym celom a np.
    analizie i optymalizacji ruchu w sieci, czy wykrywaniu wirusów i
    podobnych atrakcji.

    Miło byłoby aby wypowiedział się ntt Piotr Waglowski jeśli słucha :) W
    swoje pracy http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm uważa on co prawda sniffing za
    nielegalny ale kontekst tamtego omówienia zahacza o pózniejsze
    wykorzystanie tak pozyskanej informacji do włamań, więc nie jest to MZ
    odpowiadający omawianemu przypadek .

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2003-06-01 13:57:43
    Od: nitka <n...@o...pl>

    Sasza napisał(a):

    > Mam przynajmniej nadzieje, ze nie wysylasz tych postow z "podsluchiwanego"
    > komputera?

    :))) nie, nie wysylam postow z "podsluchiwanego komputera". i na wszelki
    wypadek tez ich z niego nie cztyam.

  • 27. Data: 2003-06-03 21:48:29
    Od: "Janusz J" <c...@w...pl>

    1. Spełniony jest warunek uzyskania informacji przez osobę dla której nie
    jest ona przeznaczona, oraz podłączenie się do przewodu służącego do
    przekazywania informacji. To jest ta podstawa i na niej można sniffera
    uziemić.

  • 28. Data: 2003-06-03 23:06:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbj54a$2me$1@nemesis.news.tpi.pl>, Janusz J wrote:
> [...]
    > jest ona przeznaczona, oraz podłączenie się do przewodu służącego do
    > przekazywania informacji. To jest ta podstawa i na niej można sniffera

    Rozumiem. Jak ja np. krzyknę do kolegi: "Hej, Wojtek! Janusz J nie potrafi
    poprawnie cytować listów" a ty to usłyszysz to popełniłeś czyn
    zabroniony. Co do podłączenia nielegalnego to czekam na objaśnienia gdzie
    jest ono nielegalne.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2003-06-04 07:11:35
    Od: "Janusz J" <c...@w...pl>

    NIe pisze nic o nielegalnym podłączeniu, a o podłączeniu. Włączenie sniffera
    jest takim włączeniem, które umożliwia uzyskanie informacji nie
    przeznaczonej dla danej osoby.
    Jeżeli krzykniesz a ja usłyszę to nie popełniam czynu zabronionego gdyż art.
    267 jasno definiuje w jaki sposób uzyskanie informacji jest zabronione

    Janusz

  • 30. Data: 2003-06-04 08:59:49
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbk63o$74l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Janusz J wrote:
    > NIe pisze nic o nielegalnym podłączeniu, a o podłączeniu. Włączenie sniffera
    > jest takim włączeniem, które umożliwia uzyskanie informacji nie
    > przeznaczonej dla danej osoby.

    W przykładzie z krzyczeniem jest również spełnony ten warunek, a ty
    twierdzisz że to jest ok. Tak, troche się czepiam :)

    > Jeżeli krzykniesz a ja usłyszę to nie popełniam czynu zabronionego gdyż art.
    > 267 jasno definiuje w jaki sposób uzyskanie informacji jest zabronione

    Art 267 niczego w tej kwestii jasno nie definiuje. Nie pozostawie jedynie
    wątpliwości w przypadku tradycyjnej korespondencji i jej podobnych, oraz
    sytuacji gdy nastąpiło takie czy inne przełamanie zabezpieczeń. Tu nie ma
    niczego podobnego. Tu nie ma zabezpieczeń. Nie ma tu również podłączenia
    bo ono zaistniało w momencie podłączenia do sieci danego komputera czego
    legalności nikt tu nie kwestionuje. Uruchomienie sniffera w żaden sposób
    nie podpada pod definicje podłączenia chyba że w jakimś innym niz polski
    języku. Co gorsza, sam sniffing wcale nie musi oznaczać przeglądania
    zawartości pakietów a tylko wtedy możemy mówić o naruszeniu czyjejś
    prywatności.

    --
    Marcin