  • 1. Data: 2003-05-30 16:25:33
    Temat: Czy mogę reprezentowac firmę żony w postępowaniu przed sądem
    Od: "Yggdrasil" <y...@N...gazeta.pl>

    Dwa lata temu byłem formalnie pełnomocnikiem firmy (jednoosobowa działalność
    gosp.), teraz ta funkcja podobno została zniesiona (czy tak?), ale nadal
    pomagam żonie w prowadzeniu firmy, nie będąc formalnie zatrudnionym.
    Dwa lata temu to właśnie ja pilotowałem sprawę pewnej klientki (jakoby
    przyjąłem od niej pieniądze, wystawiając KP), która teraz występuje do sądu z
    roszczeniami. W zgłoszeniu do prokuratury oskarża mnie, nie firmę, ale na KP
    jest pieczątka firmowa i sfałszowany podpis żony, nie mój.
    Żona teraz urodziła dziecko i nie może jeździć po sądach. Czy może zatem
    wyznaczyć mnie na pełnomocnika w toczącym się postępowaniu (sprawa karna, nie
    cywilna)?
    Czy ma tu znaczenie, że nie jestem i nie byłem pracownikiem?
    Jeśli tak, to czy mogłaby mnie zatrudnić np. na umowę-zlecenie
    (reprezentowanie firmy w toczącym się postępowaniu)?

  • 2. Data: 2003-05-31 21:28:58
    Od: "remina" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > (reprezentowanie firmy w toczącym się postępowaniu)?
    > Jak żona urodziła dziecko, to już nigdzie nie może jaździć? Bez przesady.
    Ma męża. A jeżeli będzie trzeba pobrać materiał porównawczy pisma
    (sfałszowany podpis) to też za żonę chcesz pisac? Trochę mało informacji
    podałeś o sprawie, aby mozna było Ci konkretnie odpowiedzieć w sprawie.
    Pozdrawiam.
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-05-31 22:47:10
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyznaczyć mnie na pełnomocnika w toczącym się postępowaniu (sprawa karna,

    Halo!

    To zaraz - to jest sprawa karna czy cywilna? Wystepuje z roszczeniami
    (cywilna
    sprawa) czy zlozyla zawiodomienie o popelnieniu przestepstwa i wystepuje
    w roli pokrzywdzonego (sprawa karna) ? Jezeli to drugie i ty jestes
    podejrzany/oskarzony to to jest TWOJA sprawa i oczywiscie nie ma mowy
    o zadnym pelnomocnictwie. Jezeli jednak twoja zona jest podejrzana/oskarzona
    to nie mozesz byc pelnomocnikiem - czyli obronca, poniewaz byc nim
    moze tylko...adwokat :)

    Jezeli sprawa jest cywilna to jako malzonek pozwanego mozesz byc
    pelnomocnikiem.

    Konrad

  • 4. Data: 2003-06-02 16:06:09
    Od: "Yggdrasil" <y...@N...gazeta.pl>

    Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > o zadnym pelnomocnictwie. Jezeli jednak twoja zona jest podejrzana/oskarzona
    > to nie mozesz byc pelnomocnikiem - czyli obronca, poniewaz byc nim

    Sprawa jest karna, złożyła zawiadomienie do prokuratury. Na mnie, bo ja niby
    przyjąłem te pieniądze, ale na druku KP, który ukradła, była pieczątka firmy
    zarejestrowanej na żonę, z jej nazwiskiem, więc sfałszowała podpis żony.
    Rozumuję więc, że ja jestem oskarżonym, a żona ewentualnie bedzie zeznawać
    jako świadek. Czy tak?
    A gdyby pozwała firmę, czy mogę ją reprezentować przed sądem jako pełnomocnik?

  • 5. Data: 2003-06-02 19:30:02
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    firmy
    > zarejestrowanej na żonę, z jej nazwiskiem, więc sfałszowała podpis żony.

    Jezeli Ty jestes podejrzany/oskarzony to oczywiscie to Twoja sprawa i ty w
    niej wystepujesz,
    zona oczywiscie moze byc ewentualnym swiadkiem. Ty bedziesz sie musial
    bronic przed
    oskarzeniami prokuratora itp

    > A gdyby pozwała firmę, czy mogę ją reprezentować przed sądem jako
    pełnomocnik?

    Tak, bo jestes malzonkiem pozwanego.

    Pozdrawiam, Konrad

  • 6. Data: 2003-06-02 19:42:59