  • 1. Data: 2003-03-05 09:57:01
    Temat: prywatne parkingi na ulicach, czy to jest legalne ?
    Od: "QBA" <n...@p...onet.pl>

    Od pewnego czasu w moim miescie panuje "moda" na wyznaczanie sobie
    prywatnych parkingów na ulicach. Np. właściciel stawia sobie wzdłuż swojego
    budynku "pachołki" z tabliczkami zakaz postoju, albo wręcz ze znakami zakazu
    zatrzymywania i postoju (i wcale nie chodzi o bramę wjazdową, co byłoby
    zrozumiałe). Inni wypisują sobie "parking tylko dla... ". Efekt jest taki ze
    w centrum trudno znaleźć miejsce na zaparkowanie, za to jest pełno miejsc
    gdzie nie da się zaparkować tylko ze względu na takie prywatne zakazy.
    Ciekaw jestem, czy takie działania mają jakąś podstawę prawną, czy też jest
    to zupełna samowola ? Może mnie ktoś oświecić ?

    Rufio

  • 2. Data: 2003-03-05 20:24:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "QBA" <w...@p...onet.pl> napisał:

    >znakami zakazu zatrzymywania i postoju
    A nie wystarczy jeden z nich np. zakaz zatrzymywania ? ;-)

    >i wcale nie chodzi o bramę wjazdową, co byłoby zrozumiałe
    Tu akurat jest znak zbędny, bo zakazuje tego PoRD

    > Inni wypisują sobie "parking tylko dla... ".
    Przeczytaj i rób swoje ;-)

    >Ciekaw jestem, czy takie działania mają jakąś podstawę prawną
    Żadną. Zwykła samowola. A co na to administrator terenu, policja ?

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-03-05 20:58:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 05-03-2003 21:24, Użytkownik Artur Golanski napisał:
    > "QBA" <wiadmosci@po

    > Żadną. Zwykła samowola. A co na to administrator terenu, policja ?

    A co jeżeli jest to teren prywatny? Tego przeciez nie wiemy.
    Na terenie miejskim nikt poza władzami miasta zakazać parkowania nie
    może, za prywatnym urzędnicy władzy nie mają.

    Moge zakazac parkowania na moim terenie bo chce tam stawiac własny
    samochód albo nie lubie spalin pod oknem. Wystarczy że piesi moga
    przejśc chodnikiem a samochody przejechac ulica. Obowiązku umożliwienia
    parkowania nie ma.

    A to historyjka z zycia - znajomy ma przed firmą placyk - teren należy
    do niego. Nie chce sie grodzic bo pod firme podjeżdżaja TIRy, postawił
    więc znak "teren prywatny - zakaz parkowania"
    Nie poskutkowało. Zmienił napisa na "parking płatny z góry w biurze PPHU
    "ABC" - 20zł za 1/2h".
    Poskutkowało, TIRy nie maja juz kłopotu z zawracaniem :-) Moze dlatego
    że kawałek dalej jest strzeżony 2zł/h :-)
    Tylko raz policja odcholowała samochód jakiegos gostka który zostawił go
    i zniknał na parę godzin. Nie było pytań, dyskusji - obcy samochód na
    prywatnym terenie, w dodatku blokujący dojazd TIRom, sprawa jasna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-06 13:21:58
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    > Przeczytaj i rób swoje ;-)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ja bym na to uwazal bo mozesz sobie zrobic swoja samowolke i postawic
    samochod na tym miejscu tylko jak sie pozniej moze okazac mozesz nie miec
    powietrza w oponach albo gorzej...

    Mongooes

  • 5. Data: 2003-03-06 13:32:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał:

    >A co jeżeli jest to teren prywatny? Tego przeciez nie wiemy.
    Co nie wiemy ? Czy ulica (czytaj temat) jest prywatna ;-P

    >Moge zakazac parkowania na moim terenie
    Jasne, i sygnalizacje mozesz sobie zafundować....
    A moze zacząć: by zaparkować, trzeba wjechać, by wjechać na prywatny
    teren powinieneś uzyskać zgodę własciciela.

    >odcholowała
    Na pewno tak 'odholowała' ;-)

    >obcy samochód na prywatnym terenie,
    No widzisz - i znaki zbędne.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2003-03-07 09:51:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Mongooes" <m...@a...waw.pl> napisał:

    >swoja samowolke
    "Swawolka" ? Moja ? ;-P
    Zartujesz; respektować należy prawo, a nie bezprawie.

    >nie miec powietrza w oponach albo gorzej...
    Jak wszyscy zaczną się wszystkiego bać i odwracać głowe w drugą
    stronę, to będzie jeszce gorzej niż już jest.
    Głowę nie ma sie po to, by ja zawsze chować w piasek.
    Ale to nie temat na tą grupę
    FUT

    Artur Golański