  • 1. Data: 2003-03-05 07:56:08
    Temat: 10 marca - koniec spamu ?
    Od: a...@p...onet.pl

    Czy zgodnie z ustawa z dnia 10 VII 2002 o swiadczeniu uslug droda elekrtoniczna
    spam od 10 marca bedzie scigany prawnie ?

  • 2. Data: 2003-03-05 14:32:13
    Temat: Re: 10 marca - koniec spamu ?
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > Czy zgodnie z ustawa z dnia 10 VII 2002 o swiadczeniu uslug droda
    elekrtoniczna
    > spam od 10 marca bedzie scigany prawnie ?

    Raczej początek ciężkiej walki

    SOTB

  • 3. Data: 2003-03-05 21:32:41
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Czy zgodnie z ustawa z dnia 10 VII 2002 o swiadczeniu uslug droda
    elekrtoniczna
    > spam od 10 marca bedzie scigany prawnie ?

    Bardzo możliwe, bo już jeden ze spamerów z żalem zawiadomił mnie, że po tym
    terminie będzie musiał mieć moją zgodę na spam... ;-)

    Pzdr

    A.

  • 4. Data: 2003-03-09 18:40:37
    Od: "tom-ash" <t...@s...pl>

    > Czy jezeli wysle list o tresci:
    >
    > Jesli jestes zainteresowany oferta firmy instalujacej osiedlowe sieci
    > komputerowe to wejdz na adres www.mojastrona.pl. Tam znajdziesz moja
    > oferte. Jesli nie jestes zainteresowany to przepraszam za klopot.
    >
    > To w zasadzie tez to chyba mozna podciagnac pod niezamowiana informacje.
    > Poniewaz podpada to pod definicje informacji handowej z ustawy.
    >
    > W jaki sposob moge komus wyslac taka informacje (odpowiedz na jego
    > zapytanie) zeby uniknac problemow jak trafie na jakiegos ortodoksa ktory
    > mnie poda do sadu za wyslanie oferty?

    A moze tak:

    "Owszem, na tym osiedlu dziala operator sieci komputerowej.
    Wiecej informacji pod www.mojastrona.pl"

    Skoro ktos pyta, to oczekóje odpowiedzi na pytanie, wiec nic sie nie stanie,
    jak wyslesz takiego maila...
    A jezeli ktos Ci zarzuci, ze odpowiedziales na priv a nie na grupe to zawsze
    mozesz sciemnic, ze Ci sie przyciski pomylily...

    Pozdrawiam
    Tomek J

  • 5. Data: 2003-03-09 18:45:03
    Od: "tom-ash" <t...@s...pl>

    > Skoro ktos pyta, to oczekóje

    O masz... sorki... to z przemęczenia...
    Oczywiście, że OCZEKUJE :))

    Wybaczcie proszę

    Pozdrawiam
    Tomek J

  • 6. Data: 2003-03-09 18:55:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Czy zgodnie z ustawa z dnia 10 VII 2002 o swiadczeniu uslug droda
    > elekrtoniczna spam od 10 marca bedzie scigany prawnie ?

    A co trzeba zrobic zeby nie podpasc pod ten paragraf?
    Instaluje osiedlowe sieci komputerowe. Sledze wiec regionalna grupe
    dyskusyjna na ktorej pojawia sie sporo pytan typu "Czy na moim osiedlu
    dziala jakis operator sieci osiedlowej?", albo "czy w mojej okolicy jest
    mozliwosc podlaczenia sie do stalego lacza?".
    Odsylam na e-mail informacje o mojej ofercie. Czyli propozycje podlaczenia
    sie do wlasnego lacza wraz z kilkoma sasiadami.

    Jak by nie patrzec wysylam niezamowiana informacje handlowa.

  • 7. Data: 2003-03-09 23:56:28
    Od: PMem<m...@f...pl>

> [...]
    informacje.
    > Poniewaz podpada to pod definicje informacji handowej z ustawy.

    Nie podpada!
    Zgodnie z ustawą: informacja handlowa - każda informacja ...... z
    wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą
    środków komunikacji elektronicznej Z OKREŚLONĄ OSOBĄ .....

    Pozdrawiam
    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-03-10 20:03:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    PMem wrote:

> [...]
    > wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą
    > środków komunikacji elektronicznej Z OKREŚLONĄ OSOBĄ .....

    Czyli jezeli stwierdze ze jakas _dana_ (konkretne) osoba moze bys
    zainteresowana moja oferta (czyli nie wysylam wiadomosci do duzej ilosci
    ludzi a tylko do jednej osoby) to moge tej osobie zaoferowac swoje uslugi?

    Bo z drugiej strony w ustaiwe pisze ze "zgoda ta nie moze byc domniemana lub
    dorozumiana z oswiadczenia woli o innej tresci". Wynika z tego ze nie moge
    zakladac ze ktos jest zainteresowany dopoki tego dobitnie nie oswiadczy.

  • 9. Data: 2003-03-11 07:33:17
    Od: "Jacek R." <y...@N...gazeta.pl>

    Mamy ustawę. Świetnie. Tylko jak mam ją traktować? Od wczoraj do firmy
    przychodzą maile w stylu:
    "Firma XYZ jest dostawcą kompleksowych usług serwisowych i uznanym
    projektantem serwisów internetowych. Prowadzimy pełną obsługę informatyczną
    biur i firm, począwszy od wnikliwej analizy Państwa potrzeb do realizacji i
    wdrożenia konkretnych rozwiązań sprzętowych i programowych.
    W związku z nowelizacją ustawy o świadczeniu usług droga elektroniczną,
    pragniemy zweryfikować posiadaną listę adresów korespondencyjnych."
    Po czym następuje formułka, że jeśli chcemy, to klikamy TAK a jeśli nie
    chcemy, to klikamy NIE. A jeśli nie kliknę? Niektórzy piszą wprost, że będzie
    to traktowane jako zgoda. A wg art.4 pkt.1 ust.1 zgoda nie może być
    domniemana. Czyli nie klikam = nie zgadzam się.
    Poza tym, czy taki mail jak powyższy nie jest już sam w sobie informacją
    handlową? Przecież zanim napisali o ustawie przedstawili profil firmy.

    JacekR aka Yano

  • 10. Data: 2003-03-11 08:29:57
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > Poza tym, czy taki mail jak powyższy nie jest już sam w sobie informacją
    > handlową? Przecież zanim napisali o ustawie przedstawili profil firmy.

    Należy to traktować jak zwyczajny spam. Za chwilę każdy będzie pisał, że
    chce zweryfikować bazę podając przy tym "niehandlową" informację, że zajmuje
    się tym i tamtym + kilka zdjęć produktów.

    SOTB