  • 1. Data: 2003-03-05 08:21:18
    Temat: problem
    Od: "Maciej Miguła" <N...@o...pl>

    Mam nastepujacy problem - jeden z czlonkow mojej rodziny, poprosil mnie
    o pomoc poniewaz chcial otworzyc sklep a sam mial jakies dlugi. Poniewaz
    jest to moja najblizsza rodzina, niestety nie odmowilem. Final jest taki ze
    sa niezaplacone faktury za towar + oddane do windykacji zadluzenie u
    za niezaplacony czynsz. Poniewaz nie chcialbym zeby komornik mi
    teraz zabral moja pensje, chce zeby ta osoba po prostu odkupila teraz
    ode mnie cala ta firme razem z tymi dlugami. Czy to w ogole jest
    mozliwe? Jak i gdzie to przeprowadzic (notariusz? urzad gminy?) ?

    pozdrowienia,

    Maciek

    p.s.
    prosze o odpowiedzi tylko na grupie (nie na mail, nie jest on moj)

  • 2. Data: 2003-03-06 16:35:39
    Temat: Re: problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na zmianę wierzyciela muszą wyrazić zgodę dłużnicy. Jeśli się zgodzą, to nie
    ma sprawy. Po za tym raczej bym się z tym nie afiszował, bo prowadzenie
    firmy na kogoś innego, to firmanctwo, a to już przestępstwo.

  • 3. Data: 2003-03-07 12:27:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > ma sprawy. Po za tym raczej bym się z tym nie afiszował, bo prowadzenie
    > firmy na kogoś innego, to firmanctwo, a to już przestępstwo.

    Chyba na odwrot...

    na zmiane dluznika wyrazic musza zgode wierzyciele....

    Ale ja nie jestem prawnikiem...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-03-07 17:19:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Oczywiście! Masz rację. Przejęzyczyłem się. No chyba raczej powinno być
    przeklawiaturzyłem. :-))
    Przepraszam.