  • 1. Data: 2004-08-28 09:29:53
    Temat: Ochrona danych osobowych i sklep internetowy
    Od: "Madzia S." <a...@S...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!

    Klient kupujac w sklepie internetowym na formularzu z danymi do faktury
    zobaczyl dane innego klienta, ktory kupowal wczesniej.
    Oczywiscie tak nie powinno byc, ale czy ktos w tym wypadku zlamal prawo?
    Jakie przepisy? Gdzie znalezc?

    pozdrawiam
    Darek Pelzner

  • 2. Data: 2004-08-28 21:00:36
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych i sklep internetowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Madzia S." <a...@S...pl> napisał w wiadomości

    A ja dzisiaj podejrzałem dane klienta, który brał fakturę za paliwo na
    stacji, bo stałem za nim w kolejce i faktura leżała na stole :-)

    Nie przesadzaj. Ustawa chroni dostęp do baz danych zawierających dane
    osobowe, a nie pojedynczych przypadkowych rekordów danych. Jeśli nawet by
    się okazało, ze złamano przepis formalny, to i tak szkodliwość tego
    przestępstwa jest tak znikoma, że nikt nie prowadził by o to postępowania.

  • 3. Data: 2004-09-02 13:16:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Madzia S." <a...@S...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja dzisiaj podejrzałem dane klienta, który brał fakturę za paliwo na
    > stacji, bo stałem za nim w kolejce i faktura leżała na stole :-)

    Istnieje prawdopodobieństwo że brał fakturę na firmę a dane podmiotów
    gospodarczych są jawne. ;-)

    Tak tylko mi się nasuneło.
    W dobie dbania na każdym kroku o ochrone danych czasem trzeba sie
    przebijac przez mur przekonania że nikogo nie powinno obchodzic kto jest
    wspólnikiem spoki cywilnej albo co kryje się za nazwa "Przedsiębiorstwo
    ABC" i jaka jest tego forma prawna.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-09-02 15:20:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Istnieje prawdopodobieństwo że brał fakturę na firmę a dane podmiotów
    > gospodarczych są jawne. ;-)

    A ten brał na osobę fizyczną. Mówił, że musi żonie pokazać, bo mu inaczej z
    kieszonkowego potrąci. :-))

> [...]
    > przebijac przez mur przekonania że nikogo nie powinno obchodzic kto jest
    > wspólnikiem spoki cywilnej albo co kryje się za nazwa "Przedsiębiorstwo

    Wiesz, mnie zaczyna to interesować w momencie, gdy się okazuje, że rzeczona
    firma działa nie do końca zgodnie z prawem.