  • 1. Data: 2004-05-20 07:29:56
    Temat: prosba o pomoc
    Od: Thomas M <t...@p...onet.pl>

    witam

    jestem pierwszy raz na tej grupie i prosze o udzielenie mi pomocy,
    rady.

    moja sytuacja wyglada tak:

    jestem klientem firmy swiadczacej uslugi internetowe. mam podpisana
    umowe, cala siec dziala w pelni legalnie. jednakze jakosc uslug jest
    na zalosnym poziomie. w celu wymiany pogladow miedzy uzytkownikami
    sieci (sieci jest kilka, polaczonych u jednego operatora) utworzylem
    forum dyskusyjne na darmowym serwerze. jako pierwszy watek od razu
    pojaily sie posty krytykujace jakosc uslug i brak troski
    administratorow o klienta. w jednym z komentarze padlo stwierdzenie,
    ze osoba wlasciciela firmy (wymieniona jako pan A****** (pierwsza
    litera i gwiazdki, jednak wiadomo o kogo chodzi)) juz zmienila sobie
    samochod na lepszy i my jako uzytkownicy mamy sie domyslec za czyje to
    pieniadze zostalo zakupione.

    nastepnego dnia po publikacji, wlasciciel firmy zjawil sie u mnie i w
    rozmowie w cztery oczy wyjawil, ze jest oburzony postem zamieszczonym
    na forum, gdyz jego tresc godzi w jego dobre imie, itp. itd.. w
    trakcie rozmowy zostalem poinformowany, ze osoba wlasciciela
    zastanawia sie nad podjeciem krowkow prawnych na drodze cywilnej, gdyz
    zostalo urazone jego imie. a ja jako zalozyciel i administrator forum
    ponosze odpowiedzialnosc za wypowiedzi tam zamieszczone.

    wobec wyzej opisanego faktu mam pytanie: jak ma sie sprawa
    odpowiedzialnosci administratora za posty zamieszczane przez osoby
    trzecie ?? czy ja jako administrator moge byc pociagniety do
    odpowiedzialnosci za tresci tam zamieszczone ??

    bardzo prosze o udzielenie mi w miare mozliwosci porady i z gory
    dziekuje za ewentualna pomoc

    pozdrawiam
    =]

  • 2. Data: 2004-05-20 19:51:16
    Temat: Re: prosba o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Thomas M" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    Jako administrator odpowiadasz za to, co Ty umieszczasz tam. Skoro formula
    danej uslugi jest taka, ze kazdy moze cos dopisac, to kazdy odpowiada sam
    za siebie.

    Po za tym, jesli w poscie nie wymieniono wprost jego nazwiska, nazwy lub
    innych pozwalajacych na jednoznaczna identyfikacje osoby danych, to w
    ogóle nie ma mowy o pomówieniu, no bo jak pokrzywdzony dowiedzie, ze jest
    pokrzywdzonym? No chyba, ze przed sadem przyzna, ze swiadczy uslugi do
    d... i po tym poznal, ze to o niego chodzi.

    Co wiecej, jesli by nawet wymieniono jego nazwe, to i tak musial by
    udowodnic, ze napisano nieprawde. A przy okresleniach, ze uslugi sa zle to
    tak trudne, ze nawet niemozliwe. Przeciez jest to zdanie umieszczajacego
    post. Mnie sie na przyklad nie podoba to i tyle. innym sie moze, a mnie
    nie musi. I dokad nie obrazam kogos jakimis pomówieniami wyssanymi z
    palca, to moge pisac, ze mi sie to nie podoba.

    Natomiast ostatnia uwaga. Argument, ze za Wasze pieniadze wlasciciel
    zmienil sobie samochód jest glupie. No w koncu kazdy prowadzi firme po to,
    by osiagac z niej dochód. I to jego sprawa, na co go przeznaczy. Przy
    takim podejsciu do sprawy, to wszyscy mamy wszystko za czyjes pieniadze.
    Na tym wlasnie polega gospodarka.