  • 1. Data: 2008-07-10 13:38:56
    Temat: prośba o opinię prawną sytuacji
    Od: e...@e...pl

    Witam serdecznie Grupowiczów.

    Sytuacja jest taka:
    Pacjent leży w szpitalu na ortopedii. Pacjenta odwiedzają różne osoby
    za jego pełną akceptacją. Pielęgniarz mający dyżur zapamiętuje
    rysopisy odwiedzających, podgląda ich zachowanie przy łóżku pacjenta i
    podsłuchuje prowadzone rozmowy (bez specjalnego sprzętu), następnie
    informacje te przekazuje telefonicznie, dzwoniąc ze swojego telefonu
    komórkowego na telefon komórkowy żony pacjenta.
    Pytania:
    1.Czy dochodzi do naruszenia prawa, jeśli tak - jakich przepisów ?
    2. Jakie ew. roszczenia można wchodzą w rachubę i w jakim trybie ?

    pozdrawiam, Enix

  • 2. Data: 2008-07-10 13:55:01
    Temat: Re: prośba o opinię prawną sytuacji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    e...@e...pl pisze:

    > 1.Czy dochodzi do naruszenia prawa, jeśli tak - jakich przepisów ?

    Będę strzelał :) Art. 23 krio.

    > 2. Jakie ew. roszczenia można wchodzą w rachubę i w jakim trybie ?

    Rozwód ??

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-10 14:44:08
    Od: e...@e...pl

    > Będę strzelał :) Art. 23 krio.

    Sory nie jestem znawcą, co to za kodeks ?

    pzd. Enix

  • 4. Data: 2008-07-10 14:48:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    e...@e...pl pisze:

    > Sory nie jestem znawcą, co to za kodeks ?

    Rodziny i opiekuńczy.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-10 15:03:35
    Od: e...@e...pl

    > Rodziny i opiekuńczy.

    Ech nieprecyzyjnie się wyraziłem. To ja jestem pacjentem. Pytanie o
    naruszenie prawa dotyczyło pielęgniarza.

    pzd. Enix

  • 6. Data: 2008-07-10 15:13:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    e...@e...pl pisze:

    > Ech nieprecyzyjnie się wyraziłem. To ja jestem pacjentem. Pytanie o
    > naruszenie prawa dotyczyło pielęgniarza.

    A ja myślałem że chodziło o sytuacje ;)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-07-10 17:11:35
    Od: e...@e...pl

    > A ja myślałem że chodziło o sytuacje ;)
    O sytuację opisaną j.w. w kontekście ew. naruszenia prawa przez
    pielęgniarza. Nadal nic nie wiem.

    pzd. Enix

  • 8. Data: 2008-07-10 21:06:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <e...@e...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    W mojej ocenie pielęgniarz nie narusza żadnego prawa. Gdyby dzwonił do
    innej, niż najbliższa osoby, to jeszcze można by mu było imputować
    zdradzenie tajemnicy medycznej, że w ogóle leżysz w tym szpitalu. Choć nie
    mam pomysłu, jak w praktyce to udowodnić, ale to drugorzędną chwilowo
    sprawa.

    Każdy może zadzwonić do Twojej żony i poinformować ją, że Cię widział z
    Kowalską i słyszał, że ona mówiła "Kocham pana panie Enic!". Nie jest to
    zabronione, o ile jest prawdą, a gość nie podsłuchuje z wykorzystaniem
    jakiś specjalnych środków.

  • 9. Data: 2008-07-10 21:25:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <e...@e...pl> wrote in message news:b45fe506-f766-4b9e-80ec-
> [...]
    >informacje te przekazuje telefonicznie, dzwoniąc ze swojego telefonu
    >komórkowego na telefon komórkowy żony pacjenta.

    Tak samo jak Ty obserwujesz tego pielęgniarza i przekazujesz na grupę;)

    >Pytania:
    >1.Czy dochodzi do naruszenia prawa, jeśli tak - jakich przepisów ?

    Nie.

    2. Jakie ew. roszczenia można wchodzą w rachubę i w jakim trybie ?

    Nie wchodzą.

  • 10. Data: 2008-07-11 00:56:27
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > Kowalską i słyszał, że ona mówiła "Kocham pana panie Enic!". Nie jest to
    > zabronione, o ile jest prawdą, a gość nie podsłuchuje z wykorzystaniem

    a o prywatnosci slyszales?