  • 1. Data: 2004-08-20 10:06:01
    Temat: prokurator-czy mozna zmienic?
    Od: "janusz" <j...@b...p>

    Witam!
    mam problem. dostalem wezwanie z prokuratury na przesluchanie. zostalem z
    miejsca nawyzywany przez prokuratora. czy moge sie domagac jego zmiany?
    jesli tak to na podstawie jakich przepisow? gdzie pisac wniosek i jaki?
    pozdrawiam. j.

  • 2. Data: 2004-08-20 10:21:47
    Temat: Re: prokurator-czy mozna zmienic?
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "janusz" <j...@b...p> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsca nawyzywany przez prokuratora. czy moge sie domagac jego zmiany?
    > jesli tak to na podstawie jakich przepisow? gdzie pisac wniosek i jaki?

    Niech przemówi kpk ;)
    Art. 41. § 1. Sędzia ulega wyłączeniu, jeżeli istnieje okoliczność tego
    rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość co do jego bezstronności
    w danej sprawie.
    Art. 47. (18) § 1. Przepisy art. 40 § 1 pkt 1-4, 6 i 10, § 2 oraz art. 41 i
    42 stosuje się odpowiednio do prokuratora, innych osób prowadzących
    postępowanie przygotowawcze oraz innych oskarżycieli publicznych.
    Art. 48. § 1. O wyłączeniu prowadzącego lub nadzorującego postępowanie
    przygotowawcze oraz oskarżyciela publicznego orzeka prokurator nadzorujący
    postępowanie lub bezpośrednio przełożony.
    § 2. Czynności dokonane przez osobę podlegającą wyłączeniu, zanim ono
    nastąpiło, nie są z tej przyczyny bezskuteczne; jednakże czynność dowodową
    należy na żądanie strony, w miarę możności, powtórzyć.

  • 3. Data: 2004-08-20 10:33:57
    Od: "janusz" <j...@b...p>

    Użytkownik "Wirde" napisał w wiadomości >
> [...]
    > nastąpiło, nie są z tej przyczyny bezskuteczne; jednakże czynność dowodową
    > należy na żądanie strony, w miarę możności, powtórzyć.

    Dzieki, czyli co mam zrobic skoro chce tego prokuratora zmienic? gdzie mam
    napisac wniosek, jak go sformulowac? sprawa ma isc do sadu (tak stwierdzil
    prokurator). widze jak prokurator jest do mnie nastawiony i mam ogromne
    obawy iz ta sprawe przegram, pomimo iz nie ma do tego podstaw (co zreszta
    zostalo orzeczone podczas pierwszej wizyty tej sprawy w prokuraturze). pzdr.

  • 4. Data: 2004-08-20 20:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "janusz" <j...@b...p> napisał w wiadomości

    Do prokuratury nadrzędnej nad nim za pośrednictwem prokuratury prowadzącej
    postępowanie. Składasz wniosek o wyłącznie osoby tego prokuratora z uwagi na
    zajście (opisz jego przebieg w uzasadnieniu). Podstawę prawną podał Wirde.