  • 1. Data: 2005-07-12 09:36:24
    Temat: projekt "obywatelski" , ilosc glosow
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    tak z ciekawosci pytam.

    Pan kowalski tworzy ustawe zbiera 100 000 podpisow i ustawa ta trafia do
    sejmu - moze ktos podac namiar na akty prawne ktore to reguluja?

    Moje pytanie brzmi , czy istnieje dolna granica podpisow powyzej ktorej to
    nie poslowie ale juz prezydent decyduje o przyjeciu ustawy?
    Bo jak dla mnie jest to bez sensu jezlei np zbierze sie 200 czy 300 tys.
    podpisow a 300 poslow ktorzy reprezentiuja przeciez miedzy innymi
    tych 300 tys. ob. odrzuca projekt.

    p.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 2. Data: 2005-07-12 09:50:27
    Temat: Re: projekt "obywatelski" , ilosc glosow
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Przemek R..."
    .pl> naskrobał/a w

    > Pan kowalski tworzy ustawe zbiera 100 000 podpisow i ustawa ta
    > trafia do sejmu - moze ktos podac namiar na akty prawne ktore to
    > reguluja?

    Dz.U.1999.62.688
    Dz.U.1999.79.893
    Dz.U.2001.94.1036

    > Moje pytanie brzmi , czy istnieje dolna granica podpisow powyzej
    > ktorej to nie poslowie ale juz prezydent decyduje o przyjeciu
    > ustawy?

    To by wymagało zmiany Konstytucji, albo ogłoszenia referendum.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

  • 3. Data: 2005-07-12 10:10:18