  • 1. Data: 2003-06-17 15:08:44
    Temat: Art193KK a Art191KK
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Ave!

    Mam takie pytanko w związku z moją sprawą (jakiś czas temu pisałem).

    Sprawa jest na etapie wzywania świadków (jeszcze nie zeznawali).

    Póki co jest to zakwalifikowane jako 'naruszenie miru domowego', czyli
    193KK.

    ALE ten sąsiad-bandzior ze swoją żoną, co mi wtargnęli do mieszkania,
    uczynili to "w celu zmuszenia innej
    osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia," (konkretnie
    'zainstalowania' mi na siłę sublokatora) czyli 191KK, który daje wyższe
    maksymalne zagrożnie (3 lata odsiadki).

    Policjant który to prowadzi mówi, że 'tak to zakfalifikował na podstawie
    zeznań komendant' i on tego zmienić nie może.

    Jakieś sugestie, porady w tej sprawie? Bo z tego, co mi powiedzieli w
    sądzie, to jak już sprawa trafi do sądu, aktu oskarżenia nie można
    uzupełniać. Więc chciałbym, żeby co się tylko da było w akcie oskarżenia,
    zanim to trafi do sądu.

    W jaki sposób mogę spowodować 'dopracowanie' i 'zoptymalizowanie' ;)
    oskarżenia?

  • 2. Data: 2003-06-17 19:09:21
    Temat: Re: Art193KK a Art191KK
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    [ciach]
    > W jaki sposób mogę spowodować 'dopracowanie' i 'zoptymalizowanie' ;)
    > oskarżenia?

    Napisz wniosek do prokuratora nadzorujacego o zmiane
    kwalifikacji prawnej.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-06-17 19:49:32
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Póki co jest to zakwalifikowane jako 'naruszenie miru domowego', czyli
    > 193KK.

    zbyt malo szczegolow podales

    > Policjant który to prowadzi mówi, że 'tak to zakfalifikował na podstawie
    > zeznań komendant' i on tego zmienić nie może.

    bzdura. zawsze mozna zmienic - uzupelnic zarzuty. wszczecie postepowania z
    okreslonego artykulu nie oznacza, ze trzeba je z tego artykulu zakonczyc

    > W jaki sposób mogę spowodować 'dopracowanie' i 'zoptymalizowanie' ;)
    > oskarżenia?

    wszystko zalezy od okolicznosci zdarzenia. istotna roznica miedzy 193 a 191
    kk jest taka, ze w 191 musi wystapic zmuszanie innej osoby pod wplywem
    grozby bezprawnej lub przemocy. przy 193, przestepstwo moze byc popelnione
    tylko w miejscu wymienionym w tym artykule. a wdarcie sie np do mieszkania
    to kazde wejscie sprawcy do mieszkania, niezaleznie od tego, w jaki sposob
    sprawca dostal sie do mieszkania i czy stosowal przy tym przemoc lub grozbe
    bezprawna.

    pozdr
    ssj5

  • 4. Data: 2003-06-17 20:06:52
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zbyt malo szczegolow podales

    Wątek "wtargniecie do mieszkania i naruszenie nietykalnosc" z 1 czerwca.

    Tam jest właściwie kompletny opis zajścia.

    [ciach]

    > bzdura. zawsze mozna zmienic - uzupelnic zarzuty. wszczecie
    > postepowania z okreslonego artykulu nie oznacza, ze trzeba je
    > z tego artykulu zakonczyc

    Muszę się jeszcze wiele nauczyć :)

    ATSD to jeszcze większy 'kit' usiłowali mi tam wtedy wcisnąć (że niby to ja
    podpadam po 191, że nie chciałem tej furiatki wpuścić - a prawa do
    zamieszkiwania nie ma,).

    [ciach]

> [...]
    > niezaleznie od tego, w jaki sposob sprawca dostal sie do mieszkania i
    > czy stosowal przy tym przemoc lub grozbe bezprawna.

    No cóż - jak opisałem, wdarli się siłą, gróźb używali a jak już się wdarli,
    usiłowali furiatkę mi wprowadzić (ponownie: wcześniej żądali ode mnie, żebym
    się jej podporządkował).

    Swoją szosą prowadzę jeszcze małe śledztwo ;) bo ten bandzior parę lat temu
    (lata 90-te, tylko nie wiem dokładniej, które) uwięził w harcówce (w
    piwnicy) harcerzy (dzieci) bo coś tam rozrabiały (hałasowały, traskały
    drzwiami - no owszem, sam czasem im zwaracam uwagę, ale bez przesady).

    Jak myślisz - jeśli się jeszcze nie przedawniło (10 lat,) i znajdę świadków
    (teraz być może ofiary byłby już pełnoletnie), którzy byliby skłonni zeznać,
    są szanse na przywalenie mu z Art.189 KK?

  • 5. Data: 2003-06-17 22:00:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Chwilowo nie ma większego znaczenia, jaka jest kwalifikacja prawna. Do czasu
    postawienia zarzutu, to po prostu informacja ukierunkowująca postępowanie.
    Jeśli faktycznie uważasz, że ma to znaczenie dla Ciebie, to napisz na
    sygnaturę akt wniosek o zmianę kwalifikacji prawnej zawartej w postanowieniu
    o wszczęciu postępowania przygotowawczego. Będzie to sygnał dla prowadzącego
    , że nie zgadzasz się z ty. generalnie, to ewentualnie będziesz mógł
    dochodzić swojego dopiero po formalnym wydaniu postawienia o przedstawieniu
    zarzutów.