  • 1. Data: 2004-07-05 10:04:57
    Temat: problrm z odzyskaniem swego...
    Od: "C." <c...@o...pl>

    witam!

    mamy problem: przez 4 mies mieszkalismy u tesciow. przez ten czas
    remontowalismy budynek gospodarczy, który miał byc dla nas naszym domem.
    jednak im blizej było konca tym wiecej problemów robili tescie. zakonczyło
    sie tak, ze wyprowadzilismy sie i nie utrzymujemy z nimi kontaktów.
    chcemy odzyskac chociaz czesc pieniedzy jakie tam włozylismy, wiec myslimy o
    sprzedazy tego co ruchome acz zainstalowane.(wyposazenie łazienki,
    ogrzewanie, wyp. kuchni itd)
    na cele remontowe sprzedalismy samochód, który nalezał do nas (mąz
    włascicielem).
    faktury na zakup sprzetu były na nazwisko tescia.
    okazuje sie teraz ze tescie nie mają najmniejszej ochoty oddac nam ani
    pieniądzy ani sprzetu i zagrozili, ze jesli wezmiemy sami to oskarzą nas o
    kradziez.

    1.czy jest jakas mozliwosc na odzyskanie swojego?
    2.czy w takim przypadku umowa ustna nie zobowiazuje? (umowa była taka, ze
    jesli ja sie wymelduje dostaniemy pieniadze co do grosza... ja sie
    wymeldowałam a forsy nie ma i chyba nie bedzie...)

    prosze o pomoc, bo zostalismy bez pieniedzy, samochodu i mieszkania...

    młode małzenstwo na prostej drodze do upadku

  • 2. Data: 2004-07-05 12:36:33
    Temat: Odp: problrm z odzyskaniem swego...
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Nie patrząc do kodeksu powiem tyle, że sąd powinien wam zasądzić zwrot
    przynajmniej części nakładów.
    Oczywiście wiele zależy od waszych faktycznych ustaleń, co kto powiedział i
    na co się zgodził, itd.

    brett

  • 3. Data: 2004-07-05 17:24:20
    Temat: Re: problrm z odzyskaniem swego...
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > 1.czy jest jakas mozliwosc na odzyskanie swojego?

    Jakaś jest....:)

    > 2.czy w takim przypadku umowa ustna nie zobowiazuje? (umowa była taka, ze
    > jesli ja sie wymelduje dostaniemy pieniadze co do grosza... ja sie
    > wymeldowałam a forsy nie ma i chyba nie bedzie...)

    Umowa ustna zobowiązuje jak najbardziej, jednak w sadzie licza sie wylacznie
    dowody(umowe ustna trudno jest udowodnic...).

    Podsumowujac nie sadze zebyscie odzyskali wszystkie włożone tam pieniadze,
    jednak szansa na jakiekolwiek z pewnoscia istnieje... Problem w tym że taka
    sprawa może trwac latami...

    ..::SebOLO::..

  • 4. Data: 2004-07-05 22:19:53
    Temat: Re: problrm z odzyskaniem swego...cd
    Od: "C." <c...@o...pl>

    zdaje sobie sprawe ze wszystkich pieniedzy nie odzyskam - chciaz taka była
    mowa.
    chcemy zabrac z tamtąd chociaz to co "ruchome" a za nasze pieniadze
    kupione....

    sąd cywilny?
    czy musze miec swiadków na umowe ustną czy wystarczą oni (tescie) i my?
    jakie są ewentualne koszty sprawy?

  • 5. Data: 2004-07-06 08:47:33
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "C." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mowa.
    > chcemy zabrac z tamtąd chociaz to co "ruchome" a za nasze pieniadze

    tak, właściwy wg miejsca zamieszkania pozwanych

    > czy musze miec swiadków na umowe ustną czy wystarczą oni (tescie) i my?
    lepiej mieć niż nie mieć,
    zrobić aktualne zdjęcia, znaleźć świadków którzy widzieli jak to wyglądało
    przed remontem
    podprowadzić teściowi faktury - bo dokument ciężko podważyć słowem

    > jakie są ewentualne koszty sprawy?
    pełny wpis 8% od wartości przedmiotu sporu
    więc dobrze się zastanów nad kwotą rządania bo jak wpiszesz
    10.000 PLN to zapłacisz wpis 800 PLN

    OT
    sprawa na pewno będzie długa, trudna i paskudna.
    jeżeli teraz jakoś się z nimi dogadacie to za pewien czas
    sprawa przyschnie, natomiast jak pójdziecie w spór sądowy
    to zapomnijcie, że kiedykolwiek podrzucicie dzieci do dziadków.

    Pozdr
    Traaq