    From: " tegesik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z ustanowieniem hipoteki (mBank) - trochę długie
    Date: Thu, 23 Dec 2004 09:35:45 +0000 (UTC)

    witam wszystkich, zadałem już pytanie na pl.biznes. banki ale myślę może od
    was również uzyskam poradę
    chciałbym prosić o rade w nastepującej kwestii.
    otóż mam kredyt hipoteczny na zakup mieszkania z mBanku. zgodnie z umową
    złożyłem w Sadzie w Koninie (chyba ważne!!) wniosek o ząłożenie księgi
    wieczystej oraz wpis do hipoteki. sad zażądał uzupełnieniea wniosku o m.in.
    pełnomocnictwa osób które podpisały umowę ze strony mBanku. Takie
    pełnomocnictwa bank złozył lecz sad stwierdził ze są niekompletne - brak w
    tych pełnomocnictwach zapisu o upoważnieniu do zaciągania zobowiązań w
    imieniu banku. i tu jest problem:
    - bank twierdzi że takie pełnomocnictwa obowiązują w całym kraju i wszystkie
    sądy je akceptują poza sadem w koninie, więc ociąga się z wydaniem nowego
    pełnomocnictwa uwzględniającego wymagania sądu
    - sad przysłał już mi pismo (również i do banku) w którym wzywa do
    uzuepłnienia pełnomocnictw bo w przeciwnym razie wniosek o wpis zostanie
    oddalony a mi przepadna pieniązki jakie uiscilem na poczet opłaty sadowej.
    ze swej strony ja już wystosowałem pismo do sadu aby wstrzymal się jeszcze
    na
    jakiś czas wydanie decyzji bo bank jest w trakcie załatwiania takiego
    pełnomocnictwa.
    w takiej sytuacji grozi mi przepadek oplaty sadowej i przygotowanie się na
    zapłacenie newej w przypadku gdy bank spóźni sie z ustanowieniem nowego
    pełnomocnictwa a także zapłata kolejnej składki ubezpieczenia kredytu do
    czasu założenia księgi wieczyste na co oczywiście się nie zgadzam gdyż to
    nie
    ja zawinilem ale bank (co oczywiscie napisalem w pismie do banku z zadaniem
    przespieszenia wydania nowych pełnomocnictw)
    mam pytanie , co robic? nalegać dalej na bank, śląc do nich kolejne pisma,
    czy pozostawić temat samemu sobie i to niech się bank martwi (bo w końcu to
    on nie bedzie miał zabezpieczenia na kredycie).
    proszę o poradę
    tegesik