  • 1. Data: 2006-09-16 06:41:05
    Temat: Wczasy pod grusza a ilosc dni urlopu
    Od: "Stachu S." <s...@o...pl>

    Witam!

    Pracodawca wypłacił tzw. wczasy pod gruszą.

    Teraz jednak nalega, by pójść na conajmniej 10 dni urlopu za jednym razem.
    Twierdzi, że jeśli wypłacone zostało świdczenie "wczasy pod gruszą", to
    pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.
    (Nie bardzo mam ochotę urlopować w październiku lub listopadzie.)

    Czy pracodawca ma rację?

    Jaki przepsi to reguluje?

    Stachu S.

  • 2. Data: 2006-09-16 19:24:31
    Temat: Re: Wczasy pod grusza a ilosc dni urlopu
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stachu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownik _MUSI_ iść na 10 dniowy urlop.
    > (Nie bardzo mam ochotę urlopować w październiku lub listopadzie.)

    Obowiązek urlopu 10dniowego wynika z Kdeksu Pracy powinien być on
    wykorzystany najpóźniej do końca marca przyszłego roku.

  • 3. Data: 2006-09-16 20:57:42
    Od: "zmarekz" <z...@w...pl>

    A czy płacenie wczasów pod gruszą powinno sie odbywać przed czy po urlopie i
    dlaczego ?

  • 4. Data: 2006-09-16 21:17:03
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zmarekz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy płacenie wczasów pod gruszą powinno sie odbywać przed czy po urlopie
    > i dlaczego ?
    Po wypiasniu wniosku o urlop. Np wniosek wypisujesz w czerwcu że idziesz na
    urlop w sierpniu. Wypłata powinna nastąpić w oresie od czerwca do sierpnia.
    Dlaczego? takie są przepisy. I jeszcze jedno czy planowany był urlop
    wypoczynkowy ? Zgodnie z kodeksem Pracy urlop winien być wcześniej
    zapłanowany przez pracownika co poświadcza się podpisem.