  • 1. Data: 2006-10-17 10:58:09
    Temat: prawo pracy - urlop bezpłatny, a umowa zlecenie
    Od: "IlonaSz" <i...@g...pl>

    Witam!
    Mam pewien problem - zaproponowano mi napisanie prośby o urlop bezpłatny na
    2 miesiące, a obiecano w tym czasie umowę-zlecenie (niby zapłacą mi 200 z
    więcej). Co się z tym wiąże? Czy mogą mnie zwolnić? A czy mogą mnie
    zatrudnić na umowę-zlecenie w trakcie urlopu bezpłatnego?
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-10-17 21:50:14
    Temat: Re: prawo pracy - urlop bezpłatny, a umowa zlecenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eh2d03$gvl$1@inews.gazeta.pl IlonaSz <i...@g...pl>
    pisze:

    > Mam pewien problem - zaproponowano mi napisanie prośby o urlop bezpłatny
    > na 2 miesiące, a obiecano w tym czasie umowę-zlecenie (niby zapłacą mi
    > 200 z więcej).
    Śmierdzi.
    <cit>
    Urlop bezpłatny polega na zwolnieniu pracownika przez pracodawcę na pewien
    okres czasu od wykonywania pracy bez zachowania przez tego pracownika prawa
    do wynagrodzenia. Pracownik może starać się o urlop bezpłatny w celu:
    wykonywania pracy u innego pracodawcy,
    kształcenia się,
    opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem swojej rodziny,
    działalnością publiczną (parlament, związki zawodowe).
    </cit>
    Za: http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27879
    Jednak umowa cywilna nie jest wykonaywaniem pracy "u kogoś" (stosunek
    pracy), ale "dla kogoś" (umowa cywilno-prawna).
    IMO jest to OK - tylko pytanie po co? Kwota 200 zł w skali 2 miesięcy
    (pewnie brutto?) to dla pracownika żadna zachęta. Ile oni na tym zyskają -
    chyba równie niewiele. Zatem raz jeszcze - po co ta kombinacja? Może zapytaj
    wprost.

    > Czy mogą mnie zwolnić?
    To prawie zawsze mogą. Może sprawdzają jak wiele można na Tobie wymusić?
    Króko mówiąc - ja bym na to nie szedł.

    Jotte