  • 1. Data: 2004-08-29 20:22:30
    Temat: prawo pracy - czym roznia sie te sposoby wypowiedzenia umowy o prace?
    Od: "s" <siluu@[USUŃ]gazeta.pl>

    Chcialem sie zwolnic z pracy w PL bo wyjezdzam do UK i tam zamierzam podjac
    prace mimo ze narazie jej nie mam zapewnionej. Znalazlem w sieci informacje
    ze mozna zlozyc oferte rozwiazania umowy o prace za porozumieniem stron
    zlozona przez pracownika i/lub wypowiedziec umowe o prace przez pracownika
    za porozumieniem stron. Czym rozni sie oferta rozwiazania umowy zlozona
    przez pracownika od wypowiedzenia umowy przez pracownika? Nie jest to dla
    mnie jasne i jednoznaczne.
    Pozdrawiam,
    Silu

  • 2. Data: 2004-08-30 23:21:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "s" <siluu@[USUŃ]gazeta.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > umowe o prace przez pracownika za porozumieniem stron. Czym rozni
    > sie oferta rozwiazania umowy zlozona przez pracownika od

    Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron polega na tym, że i pracodawca i
    prawcownik zgadzają się na jej rozwiązanie. Po prostu idziesz do szefa
    mówisz mu, że już nie chcesz u niego pracować, ten odpowiada, że nie chce
    cię zatrudniać.

    Z rozwiązaniem umowy za wypowiedzeniem zaś, mamy doczynienia, gdy tylko
    jedna strona chce ją rozwiązać. Następuje wtedy okres wypowiedzenia (w
    zależności od rodzaju umowy o pracę i okresu zatrudnienia wunosi od 3 dni
    do 3 miesięcy).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ograniczenie predkosci swiatla, to ograniczanie naszych praw obywatelskich i powinno
    byc zwalczane.