    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo lokalowe
    Date: Fri, 18 Nov 2005 18:37:12 +0100

    Anna LT napisał(a):
    > Jestem właścicielką mieszkania i głównym lokatorem
    > czy mogę wymeldować męża, który jest zameldowany w moim mieszkaniu bez jego
    > udziału, tzn. bez jego zgody, dowodu osobistego itp?

    Hmm, obawiam się, że odpowiedź na tak zadane pytanie nie będzie
    odpowiedzią na kryjący się za nim problem.

    Dlaczego?
    Ponieważ wymeldowanie w tym przypadku absolutnie nic nie da.

    Z tego prostego powodu, że prawo męża do przebywania w mieszkaniu nie
    wynika z zameldowania. Wynika natomiast ze znowelizowanych niedawno
    przepisów kodeksu rodzinnego.

    Oczywiście można wymeldować męża administracyjnie, jeśli już w tym
    mieszkaniu nie mieszka. Tylko że meldunek nie ma żadnego związku z
    prawem do przebywania w lokalu. Meldunek jest jedynie poinformowaniem
    urzędu, gdzie się przebywa.

    Oznacza to, że problem zniknie dopiero po rozwodzie, ew. separacji (ale
    nie faktycznej, tylko zawartej przed sądem). Dopiero wtedy bowiem mąż
    straci prawo do przebywania w lokalu.

    --
    Marta Wieszczycka
    doradcy-prawni.pl