    From: "Scottos" <m...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo lokalowe
    Date: Mon, 21 Nov 2005 21:46:03 +0100

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:dll3gg$1ce$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm, obawiam się, że odpowiedź na tak zadane pytanie nie będzie
    > odpowiedzią na kryjący się za nim problem.
    >
    > Dlaczego?
    > Ponieważ wymeldowanie w tym przypadku absolutnie nic nie da.
    >
    > Z tego prostego powodu, że prawo męża do przebywania w mieszkaniu nie
    > wynika z zameldowania. Wynika natomiast ze znowelizowanych niedawno
    > przepisów kodeksu rodzinnego.
    >
    > Oczywiście można wymeldować męża administracyjnie, jeśli już w tym
    > mieszkaniu nie mieszka. Tylko że meldunek nie ma żadnego związku z prawem
> [...]

    I tak i nie. Gdyż formalnie straci prawo do przebywania w lokalu, ale nie ma
    siły, żeby go opuścił chyba że dobrowolnie. Nie ma jak wyegzekwować
    opuszczenia lokalu po utracie prawa do przebywania w nim poza wyrokiem
    eksmisji i załatwieniem lokalu zastępczego. No chyba, że dobrowolnie się
    wyprowadzi - to co innego.

    Co do wymeldowania, to jeśli nie przebywał w mieszkaniu od 3 miesięcy i są
    na to świadkowie (chyba min 3) to można wymeldować w trybie
    administracyjnym. A co do jego powrotu - to kto go wpuści? Z policją
    przyjdzie i zarząda wpuszczenia? Policja nie może go siłą wprowadzić.
    Musiałby założyć sprawę w sądzie, że go nie wpuszcza się do mieszkania, a to
    kilka lat ...

    --==<< Scottos >>==--