  • 1. Data: 2006-02-08 12:41:23
    Temat: prawo karne
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    Jako pokrzywdzona-oskarżyciel posiłkowy zwróciłam się do sądu z wnioskiem o
    rozszerzenie kwalifikacji prawnej (prokuratorski akt oskarżenia-art.270kk i
    272kkw zw.z art.11kk) na art.284 i 9 par.1. Sąd powiadział, ze może to zrobić
    tylko prokurator. Czy mam napisać prośbę o to do prokuratora? Rozprawa główna
    była. Czy już nie za póżno na zmiany a akcie oskarżenia?

  • 2. Data: 2006-02-08 13:34:25
    Temat: Re: prawo karne
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    Art. 399 kpk
    § 1. Jeżeli w toku rozprawy okaże się, że nie wychodząc poza granice oskarżenia
    można czyn zakwalifikować według innego przepisu prawnego, sąd uprzedza o
    tym obecne na rozprawie strony.
    § 2. Na wniosek oskarżonego można przerwać rozprawę w celu umożliwienia mu
    przygotowania się do obrony.

    A zatem jeśli w ramach zarzucanego czynu powinno dojść do zmiany kwalifikacji nie
    jest potrzebny nowy akt oskarżenia, a jedynie uprzedzenie o tym fakcie stron przez
    sąd.

    Art. 398 kpk
    § 1. Jeżeli na podstawie okoliczności, które wyszły na jaw w toku rozprawy,
    oskarżyciel
    zarzucił oskarżonemu inny czyn oprócz objętego aktem oskarżenia, sąd
    może za zgodą oskarżonego rozpoznać nowe oskarżenie na tej samej rozprawie,
    chyba że zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania przygotowawczego
    co do nowego czynu.
    § 2. W razie odroczenia rozprawy oskarżyciel wnosi nowy lub dodatkowy akt
    oskarżenia.

    Natomiast jeśli w toku sprawy wyszedł niejako nowy czyn, wówczas potrzebne jest
    działanie prokuratora.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-02-09 16:39:19
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    Treść z kpk jest dobra, lecz oprócz kk i kpk jest jeszcze potrzebna dobra wola
    sędziego. Jestem osobą pokrzywdzoną, bez adwokata. Oskarżona przyszła z dobrym
    (sądząc po szeptach na sali sądowej) znajomym adwokatem pani sędzi. Oskarżona
    odmówiła zeznań, na których mnie oczerniła. Więc zeznania ten teoretycznie nie
    powinny być brane pod uwagę. Pani sędzia mnie tymi zeznaniami zaatakowała i to
    ja czułam się tam jako oskarżona-skazana. Może jeszcze ktoś się odezwie ?

  • 4. Data: 2006-02-09 17:43:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rozyczka 37 napisał(a):

    > Oskarżona odmówiła zeznań, na których mnie oczerniła.

    To jest dobre: oczerniła cię samym milczeniem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-02-09 18:25:58
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    > faktycznie emocje były duże. W sądzie odmówiła zeznań, które zostały spisane
    wcześniej przez policjanta. Miała takie prawo. I tylko to zainteresowało
    sędziego.

  • 6. Data: 2006-02-10 18:03:08
    Od: r...@v...pl

    Czy jest możliwe nagrywanie przez pokrzywdzonego rozprawy sądowej dyktafonem,
    jeśli tak to kto taką zgodę wydaje i na podstawie jakiego artykułu ?

  • 7. Data: 2006-02-10 18:54:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    r...@v...pl napisał(a):
    > Czy jest możliwe nagrywanie przez pokrzywdzonego rozprawy sądowej dyktafonem,
    > jeśli tak to kto taką zgodę wydaje i na podstawie jakiego artykułu ?

    pokrzywdzony - nie, oskarżyciel posiłkowy mógłby - art.358 kpk

    KG

  • 8. Data: 2006-02-10 20:40:16
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    > pokrzywdzony - nie, oskarżyciel posiłkowy mógłby - art.358 kpk
    >
    > KG
    Bardzo dziękuję.

  • 9. Data: 2006-02-12 10:01:15
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    był wyrok nakazowy z art.500 par.1 i 3 kpk, od którego oskarżona się odwołała,
    teraz coś poszło "poza salą" rozpraw. Sędzia może się nie zgdzić na nagrywanie
    i nie chcę zaostrzać sytuacji - na jakiej podstawie może mi odmówić!!!?