  • 1. Data: 2007-04-21 01:03:59
    Temat: prawo do zasilku? czy to prawda???
    Od: j...@i...pl

    znam osobe ktora od 9 lat pracuje za mniej niz srednia krajowa... chciala sie
    zwolnic i poszla zapytac czy ma prawo do zasilku. dostala odpowiedz ze nie.. bo
    trzeba pracowac ponad rok, ale pod warunkiem ze sie zarabia min srednia krajowa.
    czy to nie smieszne??? i czy to mozliwe??? nie wierze!!! prawo do zasilku
    powinny miec osoby najubozsze. czy to wina tej osoby ze pracodawce daje jej
    mniej niz srednia krajowa?? dokladnie to chyba ta osoba musialaby zarabiac 936
    zl brutto. niestety od 9 lat zarabia mniej. czyli nie moze dostawac zasilku??

    pierwszy raz pisze w tym dziale, moze to nie ten temat, wiec sorki za klopot.
    ale zszokowala mnie ta wiadomosc i jezeli mozecie to prosze o sprostowanie i
    wytlumaczenie mi tego problemu.

    dzieki z gory.

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-21 02:06:15
    Temat: Re: prawo do zasilku? czy to prawda???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    j...@i...pl napisał(a):
> [...]
    > trzeba pracowac ponad rok, ale pod warunkiem ze sie zarabia min srednia krajowa.

    Nie dostanie ale nie dlatego, że za mało zarabia, tylko dlatego, że sama
    odchodzi. Żeby dostawać zasiłek musi zostać zwolniona.

    Więcej informacji we właściwej ustawie.

  • 3. Data: 2007-04-21 07:11:57
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    j...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > chciala sie zwolnic i poszla zapytac czy ma prawo do zasilku. dostala
    > odpowiedz ze nie.. bo trzeba pracowac ponad rok, ale pod warunkiem ze

    Coś Ci się pomerdało. Minimum najniższe wynagrodzenie, średnia krajowa
    to marzenia wielu... No i jeśli sama się zwolni, zasiłek dostanie po 90
    dniach. Jakim cudem pracuje za mniej niż minimalną pensję?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 4. Data: 2007-04-21 14:51:07
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Coś Ci się pomerdało. Minimum najniższe wynagrodzenie, średnia krajowa
    > to marzenia wielu... No i jeśli sama się zwolni, zasiłek dostanie po 90
    > dniach. Jakim cudem pracuje za mniej niż minimalną pensję?

    W sumie wystarczy że ma niepełny etat.
    A przy zasiłku dla bezrobotnych nie jest brana pod uwagę stwaka
    przeliczeniowa tylko faktyczne brutto

    --
    PawełJ