  • 1. Data: 2007-04-21 09:25:48
    Temat: Opłaty notarialne ??
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Heja.

    Gdzie w necie mogę znaleźć aktualne maksymalne stawki opłat notarialnych ??
    Jak to jest z tymi opłatami ?? Dalej są to opłaty od wartości działki ??
    Kto je robi ??

    Przykład - jest rodzinka są 3 działki.
    Podział nieważny.
    Jedna z osób zrzeka się prawa własności do 2 działek w zamian dostaje
    prawo własności tylko i wyłącznie 1 działki.
    Jak rozumiem zgodnie z prawem to każdy wnosi opłatę notarialną za to co
    otrzymuje ??
    Jak ja otrzymuję 7/8 wartości działki to opłatę wnoszę od wartości tych
    7/8 ??

    Jeśli zrzekam się na rodzeństwo 1/4 działki to rodzeństwo musi zapłacić
    opłatę notarialną od tej 1/4 wartości działki ??

    Pozdrawiam !!

  • 2. Data: 2007-04-21 20:31:19
    Temat: Re: Opłaty notarialne ??
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości \
    > Heja.
    >
    > Gdzie w necie mogę znaleźć aktualne maksymalne stawki opłat notarialnych
    > ??

    isip.sejm.gov.pl i sciagnij rozporzadzenie MS o wysokosci maksymalnych
    stawek taksy notarialnej.

    > Jak to jest z tymi opłatami ?? Dalej są to opłaty od wartości działki ??

    Tak.

    > Kto je robi ??

    Zwyczajowo kupujacy, obdarowany itp. Ale notariuszowi jest obojetne kto
    zaplaci.

> [...]
    >
    > Jeśli zrzekam się na rodzeństwo 1/4 działki to rodzeństwo musi zapłacić
    > opłatę notarialną od tej 1/4 wartości działki ??

    Nie rozumiem co rozumiesz przez "zrzeka sie", ogolnie malo rozumiem z tego
    co napisales.
    Takse placisz od wartosci przedmiotu umowy, a nie od procentow.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 3. Data: 2007-04-22 17:15:42
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Użytkownik Deni napisał:

> [...]
    > co napisales.
    > Takse placisz od wartosci przedmiotu umowy, a nie od procentow.

    Dobra inaczej - przykładowo dostaję udziały w działce o wartości 200.000
    zł , cała działka warta jest 250.000 zł - to notariusz liczy sobie od
    200.000 czy od 250.000 ??

    Pozdro !!