  • 1. Data: 2006-08-28 14:29:01
    Temat: [prawo budowlane] wymiana okien
    Od: "izab" <i...@n...pl>

    Fakty:
    budynek na terenie zabytkowym (sam nie jest zabytkiem) jednak uznany za
    budynek o wysokich walorach kulturalnych.
    Problem:
    Wymiana okien
    Fakty:
    pozwolenie konserwatorskie, projekt okien (rysunek elewacji), zdjęcia, zgoda
    włascicieli na dysponowanie lokalem na cele budowlane, zgłoszenie budowlane
    Odpowiedz urzedu: sprzeciw- obowiązek zatwierdzenia projektu budowlanego i
    uzyskania pozwolenia na budowę.

    Dodam, ze dokładnie takie same dokumenty jak ja złozyła sąsiadka z tego
    samego pietra i uzyskała opinię pozytywną, okna juz wymieniła.
    Okna nie zmieniają otworów okiennych, uchwałą wspólnoty zmieniono podział
    okien na trójdzielne oraz kolor zewnętrzny na brązowy. Na takie własnie okna
    zgodził sie konserwator i wydział architektury u innych lokatorów. O co wiec
    chodzi u mnie???

  • 2. Data: 2006-08-28 15:09:11
    Temat: Re: [prawo budowlane] wymiana okien
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "izab" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okna
    > zgodził sie konserwator i wydział architektury u innych lokatorów. O co

    Kiedys uzyskałem opinię wydziału prawnego z urzędu, że ich wymiana okien
    wogóle nie interesuje. Traktują ją jak wymianę elementów, które się
    naturalnie zużywają. Więc ani pozwolenia ani zgłoszenia nie potrzeba.
    Ważne aby wymiana okien nie ingerowała w ich rozkład, układ itp.
    Niestety opinii nie mam na piśmie

  • 3. Data: 2006-08-28 16:31:06
    Od: "izab" <i...@n...pl>

    Użytkownik "AnyMouse" <A...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naturalnie zużywają. Więc ani pozwolenia ani zgłoszenia nie potrzeba.
    > Ważne aby wymiana okien nie ingerowała w ich rozkład, układ itp.

    okna sa w tych samych otworach, nie zmieniają wymiarów, jedynie podział i
    kolor.

    > Niestety opinii nie mam na piśmie

    wielka szkoda :(

  • 4. Data: 2006-08-28 17:15:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ecv5p4$lp5$1@atlantis.news.tpi.pl izab
    <i...@n...pl> pisze:

    > okna sa w tych samych otworach, nie zmieniają wymiarów, jedynie podział i
    > kolor.
    Właśnie wymieniam okna w lokalu właśnościowym.
    Pierwszą rzeczą, którą wykonałem była wizyta u zarządcy wspólnoty
    mieszkaniowej.
    Ten najpierw usiłował mi weprzeć, że muszę mieć jego zgodę na wymianę.
    Naturalnie go wyśmiałem.
    Stwierdził ponadto, że muszę zachować układ (wielkość i podział) okien oraz
    ich pierwotny kolor. Powoływał się na prawo budowlane i przestrzegał przed
    nadzorem.
    Zasięgając informacji u bardziej wiarygodnych źródeł ustaliłem, że istotnie
    wielkości i podziału części okiennej samowolnie zmienić nie wolno, natomiast
    informacja o zachowaniu pierwotnego koloru nie znalazła potwierdzenia.
    Niemniej znam 2 przypadki kiedy właściciele lokali zmienili podział i
    wielkość okien wg własnego uznania i - choć utarczki z urzędasami trwają -
    na razie wygrywają.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-08-28 19:11:51
    Od: "izab" <i...@n...pl>

> [...]
    > mieszkaniowej.
    > Ten najpierw usiłował mi weprzeć, że muszę mieć jego zgodę na wymianę.

    mam równiez zgode zarzadcy wspólnoty

    > Stwierdził ponadto, że muszę zachować układ (wielkość i podział) okien
    oraz
    > ich pierwotny kolor. Powoływał się na prawo budowlane i przestrzegał przed
    > nadzorem.

    mozna zmienic podział okien i kolor za zgoda w moim przypadku konserwatora
    zabytków (takową wydał) oraz przy zgłoszeniu budowlanym. Zgłaszałam i to ale
    zadają pozwolenia na budowe! (sąsiedzi wymieniali na zgłoszenie - równiez ze
    zmiana podziłu i koloru)

> [...]
    > Niemniej znam 2 przypadki kiedy właściciele lokali zmienili podział i
    > wielkość okien wg własnego uznania i - choć utarczki z urzędasami trwają -

    nie chce robic nic niezgodnie z prawem.
    Sadze, ze urzad wydajac taką decyzje najzwyczajniej sie pomylił. Oczywistym
    jest fakt, ze bede sie odwoływac. Szukam argumentów do uzasadnienia.